Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

*kl*

Imorgon bitti blir det att ringa vet. Cajsa är halt och rejält svullen från hoven och upp till framknät på hf. Är tjockt som om det vore ett lymfangit ben. :( :( det enda sår som finns är det som är ett par dagar gamnalt.

Usch!. Går och tänker på allt som det kan vara. :arghh::cry::cry:

Hoppar in här, var länge sedan jag skrev i tråden.

Aldrig kul med sjuka hästar :( Hoppas det är något enkelt och lätt.

Här är min lilla från april, som de växer! Nu är det bar hon kvar hemma, kompisen har jag sålt.
DSC_0040fix.jpg

Nu så :D
Mörkbruna är Athena E: Zuidenwind- Walt Disney, ljusare bruna är Artemis E: Hip hop- Phaeton X. I bakgrunden syns Poseidon E: Camaro M- Lancet och Castle Girl xx E. Sabiango- Mujadil

Ulltottar! :love:

kl.
Iska är oftast snäll, men bråkar med pappa på mornarna om huruvida hon ska ha grimma eller inte (jag är handikappad för tillfället). ;)

1_zps1574da48.jpg

4_zpsfa47f89b.jpg

5_zpsa92584ee.jpg

Mor och dotter är fortfarande väldigt glada i varandra:
3_zps19d9fe2b.jpg

2_zps6dab7124.jpg

Pussas med mammsen :love:
Viss skillnad från denna pussen:
9-3_zps82c47dc2.jpg

När hon ställer upp sig bredvid mamma nu inser man verkligen hur stor hon börjar bli! :nailbiting: Nu är ju mamma "bara" ynka 161, och Iska inte över hästmåttet än, men ändå!
Avvänjningen närmar sig med stormsteg, snart vuxen ju. :eek: :D

Usch :( man blir så himla orolig med småttingarna.

Jag var övertygad att Dorris hovben gått av när hon var plötsligt jättehalt men det visade sig vara en hovböld. Hoppas det är något "enkelt" med din lilla fina också.

Vi får hoppas att det är en hovböld. Vi har haft en del hovbölder pga det leriga vädret. Mer bölder än vanligt.

Tack för hållna tummar!.

Cajsa är feberfri, lite ovilig att sätta ner hoven ( skrev fel förut, är såklart vänster fram) dock ej halt vid skritt, halt vid trav.
Pratade med vet hon fick Metacam och våtvarmt omslag som nu är bort taget. Ny kontakt med vet.i morgon bitti.

Glad sjukling ändå ;)

2a7d4av.jpg

Benet efter bandage:

35mmsl3.jpg

Gillar inte svullnaden vid knät :nailbiting:

Någon som har en aning om vad det kan vara? . Kontakt med vet.i morgon bitti som sagt.

Senast ändrad:

Men vilken söt strumpa hon har, det "rinner" ju uppåt :p (hela hon är jättesöt såklart)

Nougat: Fy, hoppas det inte är något allvarligt...

kl

En liten bild av sämre kvalité på Chutney bjuder jag på ikväll, han är inte still med huvudet, därav suddigheten ;) Han är 9,5mån nu, och mäter 147cm.

2iuu9o4.jpg

Grandezza - va fin i kroppen han är.Ser ju ut som en vuxenhäst.;)

Nougat - du har inte hittat något pyttelitet sår.Ser ut som om det skulle kunna vara ett stick sår som gjort det där.

CaisaLundblad - Hon ser lika stor ut som sin mamma :)

Alla åringar;) ser så stora och fina ut..

om min unge kunde ta och äta hö i stället för träd så skulle han nog kunna växa lite till..Han är fortfarande 125..

Japp, som om den inte kunde bestämma sig för om det skulle vara en vit yttre kronrand eller en strumpa. :D

Men din då, vilken stilig grabb! Tänk om Iska också kunde vara högre fram än bak någon period ibland... :angel:

ponniplutt: Haha, ja kanske, än skiljer det iaf ungefär 1,5 dm dock. ;)

Knäpp fölunge du har som inte vill äta hö ute. O_o Hönät då? Om det är backen han skyr. Typ om du kan hänga upp ett hönät på ett träd... om han ändå är där och tuggar liksom? :crazy:

Jo tanken har funnits..men då blir det minst 4 hönät att hänga upp varje morgon..och ja kan inte stoppa dom fulla heller:meh:
Hans mamma behöver absolut inte ha fritt med hö.hon är så fet.:wtf:
Men snart flyttar en häst från stallet så då ska jag fixa om lite i hagarna.
det är bara så svårt när alla utom lilla gänget han tillhör är elakingar i egna hagar.
Tycker det är så trist att ha 7 häst i 5 hagar:(

Fortfarande jättesnygg, ser så vuxen ut! Skimlar han?

Nougat, krya på Cajsa!

Nya bilder på Frans från igår, fotade med mobilkamera. 8 månader gammal och följer glatt med matte själv in i stallet. Fick gå runt lite på stallplan också och borstas.Mattes tillrättavisningar från en vecka tillbaka satt kvar i minnet och även om bli borstad på magen är kittligt så man dööör så stod han fint och lät mig göra det.

1453259_10151902700436631_393987537_n.jpg

1013445_10151902702986631_716109263_n.jpg

Såna härliga pållar! Blir förvånad att ni har så mycket snö? här är nästan barmark i hagen men däremot drivor lite överallt pga allt stormande. Undrar om det bara är i halland det inte ligger snö ?

Ponte, ponniplutt, Grandezza, Caisa , som de växer, börjar ju bli hästar av dem nu, jättefina :)

Nougat så söt hon är, hoppas det inte är någon fara :)

Haha, nu har vi inte alls mkt snö i hagarna, hade väl kanske 5-10 cm när snön föll.. Nu täcker det knappt marken i hagarna, sen på vissa ställen är det drivor på 1m. Har blåst rätt så bra här, bor utanför Ängelholm :)

Där har vi charmtrollet va :D En sån gullunge säljer väl sig själv :d

Haha ulligaste hästen i stallet ;) Man kan ju tycka det, men det är inte lätt att sälja föl nu :( Hingsten är såld, så han åker i helgen. Lite trist, men man kan inte samla hästar... Eller jo kan, kan man ju :D Men svårt med en hingst när man bara har ston

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 063
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 794
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka