Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Lite snö bilder från oss!:)
027_zps65b1010a.jpg

001_zps321272f9.jpg

036_zpsb73959be.jpg

Vilka fina vinter-bilder ni har lagt ut! Och vad mycket snö! :)

*kl*

Vi har ingen snö bara fruset och KALLT ute! .

Cajsa-Fluff mår prima och leker med brorsan på 2 år och 4-åringen i hagen , men hon är bra kaxig försöker bestämma över brorsan och springer först ner av alla på kvällen vid insläppet! :cautious: ;)

Vi mätte henne härom dagen och fick henne till 134 cm i mkh och något större bak, är 7 mån.den 23:e. Hur stor tror ni att hon kan bli?. Ska försöka få in en ganska nytagen film senare ikväll.

:)

Alltså jag är så avundsjuk på all snö ni har :( här är knappt vitt på marken ju :(

Men jag får ju bjuda på en bild ändå.
Min älskade svarta skönhet...
55EE79B4-DDA2-4266-83FE-D8123A2936B0_zpsgj6yx6aq.jpg

Ser ut som en skidbacke ju :)

*kl*

Äntligen har jag fått igång min nya dator (eh, köpt för ett år sedan :o) så jag slipper surfa från mobilen. Firar med några bilder från buspojkarna i helgen, nu är det dags att hitta min digitalkamare så bilderna kan bli bättre än med mobilen...

Men nu får ni hålla tillgodo med halvkass kvalité på bilderna. :p

Grålle travar

140112_001_52d3f32ee087c35f48eb27c2.jpg

Ricky eh... skuttar?

140112_003_52d3f33088e59d23facc30ec.jpg

Sekunden efter det här kortet var bägge på bakbenen, men det hann förstås inte kameran med. ;)

140112_002_52d3f32fe087c369cbf6d18b.jpg

Ricky är nu 7 månader och 122 cm, det märks på hullet att han skjutit i höjden, men jag möter upp med kraftfoder och hoppas det stabiliserar sig igen.

140111_003_52d3ece188e59d23a1368383.jpg

Nackdelen med ljusa hästar är att all smuts syns... ;)

Svarar på din tidigare fråga.:) Nej jag är inte rädd att han ska betäcka, stället han bor på är väldigt vana att hålla koll på hingstar och det finns valacker att gå med på andra lösdriften om det skulle behövas. Han ska hem i maj o gå på bete med Sten hela sommaren utan ston i närheten så det kommer säkert att funka. Sen skärs han till hösten innan han åker tillbaka.

Har haft hingstföl på det viset många ggr förut men naturligtvis måste man ha koll om man har brunstiga ston också.

Gud så fina!!

Mitt åbäke är för fin för leran och snön. Han kamperar inne på lösdriften, snustorr. Himla fascinerande hur lik han är sin mor!!

Tack! :)

Jag önskar att mina höll sig mer i ligghallen. Här har man kostat på en dyr ligghall och fyllt den med nästan lika dyrt spån (:p) och så är de aldrig där! Men jag antar att de kommer hänga där mer när det är varmare ute och de får svalka där inne...

*kl*

Igår lyckades fröken C göra en snygg vurpa i snön som har kommit nu
Fick ett litet sår på vä.fram ,nära kotan. Som tur var der inte djuot men blödde en del, slutade efter ett tag. Ej halt eller svullen och har blivit en fin skorpa på nu

Idag har hon blivit vac.mot hästinfluensa, stelkramp och botulism - skötte sig väldigt bra! :)

Lite ot, men såg du att det ligger en bäbis e: Daquar CC - Cardento på hästnet ;)

Kl

Mina bäbisar är knappt bäbisar längre... Pikku åker nästa helg, och då kommer stona bli helt avskiljda från mammorna. Athenas mamma var ju trots allt dräktig så hon kommer få ett helsyskon i början av juli. Har inte direkt några nya kort. Men om ni tänker er en jättemöglig köttbulle med 4 tändstickor och ett huvud, så ser dom ut just nu... Så i hagen går just nu 3 mögliga köttbullar och det "nya" fullblodsstoet, spinky...

KL

Dagsfärsk bild på min Tjatteman e Homme d'Honneur :)
Fast han numera räknas som åring så är han 10 ½ månad gammal exakt på dagen.

1609670_10202417679338591_390099991_n.jpg

KL

Vilka fina kort ni lägger ut. Jag får hem min gosse till 1 februari. Lite tidigare än beräknat så vi får snabba på att byta ut staketet.
Jag hoppas det kommer gå bra för honom att lämna mamma och flocken på lösdriften till att få en jämnårigkompis och stå inne på nätterna.

Jag hoppas på en tidig vår så de kan gå ut igen dygnet runt i sommarhagarna.:)

kl

Vintern kom visst till oss också i år... Men inte optimalt fotoväder direkt ;)

Florences första möte med riktig snö, hade hoppats på lite bus men blev mest skrap:

Det närmaste actionbilder vi fick till:

Här vet jag inte vad hon gör riktigt...

Och lite "fina" bilder

Sen hittade hon maten:

kl
Mitt möghdjur skulle promt skaffa sig en hovböld :mad:
Massa extrajobb med veterinär, boxvila, hovbandage, Jordbruksverksgodkändhovslagareföropearativaingrepp och rotation på hagvistelse för "sällskapshästarna".
Aja nu är hon ute i hagen igen (i snöstorm) och hon har skött sig jättebra under boxarresten (bor ju i egen box nu) :)
Står uppbunden (cross tied) i stallgången, lastar sig och åker trailer som "vuxen" dvs i eget fack och uppbunden, stod snällt med foten på hovslagarens hovställ. Vart jag än släpar iväg henne så hör jag "Åh vilken fin" "Vad är det för stam" "Riktigt fin" så nu är jag nästan övertygad om att det faktiskt är en fin häst :D

Alla mina hästar är "mörkbruna"

IMAG0125_2_zpscceccc25.jpg

lottared2.jpg

(gammal bild men jag hitta ingen med alla inklämda på samma bild)

är rätt stort "nyansspann" på färgen mörkbrun eller hur?

Är det någon som har en brun häst så lägg gärna in en bild :)

Thunder. Är Tjatteman är väl 100% fullbloding? Lik sin far iaf!

Jag tycker det är roligt att ta kort! Har inte tagit så många i höst då hon besvärats av diarréer. Dessa är nu mkt bättre och hon har tagit sig i hull igen!

IMG_0089.jpg

Min till höger i motljus

d79f9d7c-45a1-4ad3-93c5-f08ffeaebe15.jpg

Enda bilden idag soom hon orkade titta upp OCH se glad ut

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 063
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 795
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka