Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Den sista skulle jag snarare kalla brun än mörkbrun! Kanske den ljusaste på fotot med alla också (Beckahästen?).

Florences mormor var brun:

och Bruce är också brun:

Mörkbruna:

Också reggad mörkbrun, men är svart:

Den sista skulle jag snarare kalla brun än mörkbrun! Kanske den ljusaste på fotot med alla också (Beckahästen?).

Tycker också de två är bruna :D men men smidigt när alla har "samma" färg - lätt att komma ihåg :p

Min hingst är också mörkbrun
Rezaparinghingstbete.jpg

(han till höger i bild)

Rezaihouml.jpg

(i mitten)

Haha så skönt han har det :)

Vad är crosstied?

Frans ska inte få vara vildhäst längre, han ska flytta "hem", dit han föddes och fostras av eminenta stalltjejer. Jag kommer hinna träffa honom mer så nu blir det lite mer ordning på torpet.
Just nu bor han i box ihop med en kompis, kompisen blir förtvivlad om han blir lämnad i stallet.
Frans är däremot sin mors son och självälskande nog att tycka att hans egna sällskap är bra nog.
Skönt tycker matte :)

*kl*

Gårdagens bild på världens vackraste varelse som snart är hela 9 månader.
Smått övergödd men annars helt perfekt. ;)
:love:

1507908_10152531808269554_1898545499_n.jpg

Haha så skönt han har det :)

Vad är crosstied?

Frans ska inte få vara vildhäst längre, han ska flytta "hem", dit han föddes och fostras av eminenta stalltjejer. Jag kommer hinna träffa honom mer så nu blir det lite mer ordning på torpet.
Just nu bor han i box ihop med en kompis, kompisen blir förtvivlad om han blir lämnad i stallet.
Frans är däremot sin mors son och självälskande nog att tycka att hans egna sällskap är bra nog.
Skönt tycker matte :)

Han är en riktig livsnjutare den :p Bästa häst jag träffat :love: Så snäll och lugn och arbetsvillig - bara positiv till allt :)

Jag vet inte hur det översätts (to stand in) cross-ties är när dom är uppbundna i stallgången med två linor :p Brukar alltid stå med i hästannonser, cross ties, clips, baths typ :p
Finns det ett svenskt ord som kan användas med samma betydelse "uppbindning" blir inte riktigt eller hur?

Kommer Frans att bo närmre dig nu? Jag är så tacksam att jag kan ha Dorri hemma och få träffa henne varje dag även om det bara blir en snabb koll ibland :)

Jag vet inte hur det översätts (to stand in) cross-ties är när dom är uppbundna i stallgången med två linor :p Brukar alltid stå med i hästannonser, cross ties, clips, baths typ :p
Finns det ett svenskt ord som kan användas med samma betydelse "uppbindning" blir inte riktigt eller hur?

men alltså, inga konstigheter, en lina i varje "sidoögla" på grimman, typ?
skulle JAG kalla "hovslagaruppbunden", men så är jag ju en såndär "galoppjävel" :P

F.ö. skitkul att alla dina "är mörkbruna"

Mitt hjärta, som är född i england är ju enligt pass "bay", vilket jag tycker känns rimligt
http://i165.photobucket.com/albums/u65/KlaraKex/20070629_5730.jpg

hennes son (mitt nuvarande hjärta, då mamsen står i avelsboxen) känns det som att de inte ens tittade på... "äh, brun pappa, brun mamma...lär ju vara brun" för han fick först vara just brun...

http://s165.photobucket.com/user/KlaraKex/media/marre_zpsc39c6f22.jpg.html?sort=3&o=12

han har blivit ändrad till mörkbrun nu iaf...

Öhh jag kallar det vanlig uppbindning :)
Bara 4 mil bort istället för 8 ;) bor precis utanför centrala sthlm så går tyvärr inte att ha de så mycket närmre. Mamman står två mil bort vilket är nära men inget stall för en lillfjant :)

men alltså, inga konstigheter, en lina i varje "sidoögla" på grimman, typ?
skulle JAG kalla "hovslagaruppbunden", men så är jag ju en såndär "galoppjävel" :P

Ja precis, två linor i grimman, en på varje sida
Dorri får visa
IMAG0218_1_zps10c2bd4b.jpg

nu syns ju bara den ena linan men men
"Hovslagaruppbunden" har jag aldrig hört innan

Där vart en tuff brud i solglasögon på bild, du eller :D

Gizzes vilken fart du måste hålla när du kör;)
Jag har 1.2 mil till mitt stall och det tar 20 minuter att åka i bland lite till..:meh::meh:

Försökte ta bilder på mina pållar i dag i fina snön..hade dock fel objektiv på kameran
Så dom blidde små som råttor..
I vanliga fall så brukar dom stå 2 cm i från när man inte vill ta kort men inte i dag..
Längst bort i hagen for dom.
Eländiga skruttar..:arghh:

Så gjorde mina också sist. Jag har alltid vidvinkelobejktivet på när hästarna ska fotas. Det är enda sättet att få med mer än ett gäng mular. Det blir inte så bra kort då när man ser ett gäng hästrumpor som drar längst ner i den snöiga hagen :meh:

Senast ändrad:

Har ingen aning om vad objektiven heter;)
Har ett som tar fina bilder på nära håll och en som man kan fånga odjuren med när dom är lite längre bort..

Med dagens lilla objektiv så blev det så här..
Små råttor borta i hagen.Å då har jag ändå zoomat så mycke det går.

detta är anledningen till att mitt skrutt har täcke på varje dag..
han äter bark och grankvistar i stället för hö i hagen..
å han är inte tjock längre..

Gizzes vilken fart du måste hålla när du kör;)
Jag har 1.2 mil till mitt stall och det tar 20 minuter att åka i bland lite till..:meh::meh:

Medelhastigheten är 78 km/h enligt min färddator ;)

Jag har drygt 4 mil till Kållered (köpcenter utanför GBG) och det tar ca 25 minuter att köra dit.

1.2 mil på 20 minuter :eek: är det off road i obruten terräng mesta av sträckan då ;)

:p

hahaaa :D ja typ skit vägar med miljoner hål i :wtf:.
Och en puckad sportbil med nada fjädrar:banghead:
Så det går banne mig inte fort..

Tyvärr från ena sidan sthlm till andra så 45 min cirka. De två milen till stallet tar 15-20 min. Bra väg, mestadels motorväg men tar tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 063
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 795
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka