Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Qbstoet? spännande
jag har en liten förkärlek för QuattroB blodet.
kl
När börjar småhingstarna kunna börja betäcka? Det står en hingstunge i samma lösdrift som mina och jag har inte lust att få en travarkorsning nästa år :S Mammahästen är ju aldrig sen att tacka ja till sånt direkt :S
Jag misstänkte det men ville ändå kolla av med er som har mer erfarenhet. Ska träffa stallägaren nästa vecka och höra med henne, har själv ingen kontakt med hon som äger hingstfölet. Stallägaren har säkert tänkt på detta redan, men jag nojjar ändå :S
Vi hade en hingst som försökte betäcka ett sto när han var 2,5 månad gammal !!
Sen säger vår seminvet att man inte behöver oroa sig för betäckningarna skall ge resultat förrän kulorna är nere...
Men vi chansar inte... När hingstfölen är 7-8 månader gamla flyttas de över till en egen hage med lekfarbror Tukt
Ja det brukar ju bli när stona börjar brunsta nån gång i mars.... Såg faktiskt i sensomras ett av fölstona soom "raggade upp" en av de små hingstfölen haha. Han fick hoppa o gosa med henne, dock fattade han ju inte vad han höll på med utan tyckte bara det var kul.
Men som sagt är det helt individuellt...
Vill gärna att de kommer in och vilar. Frans och hans vänner ligger raklånga och snarkar efter insläppsmaten. Ffa om de bara går med jämnåriga tycker jag gruppen lätt blir lite stirrig och att de inte sover ordentligt.
Sen vill jag att Frans äter tillräckligt, jag har nämligen fått mig en svårfödd häst till (yey! ropar plånboken!)