Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

TAck! Kan ju inte låta bli o ta kort. Soluppgång med dimslöjor....

Supercassie! Jupp det är min!

Ponte: :min är 140 fram... men tittar man på hennes ben så är de superkraftiga jmf med fullbloden. Jag hoppas ju på 165cm vore perfekt! Pappa ger ju jättehästar men jag hoppas på något mittemellan...

hmm Frans kanske inte är högre än 140 heller inser jag. Är värdelös på att måtta höjd :P
Här är det tvärtom, Frans kallas smalbeningen jämfört med hblen och travarna.
Men mitt sto har verkligen tunna ben och pappsen är ingen krallig kille heller.

Är ingen böld, hon har svullnat upp jättemkt runt hasen och sen har benet svullnat mer och mer, distriktaren igår var rädd för att skelettet skulle vara skadat i hasen därav röntgen idag. Som tur var hittade de inget på röntgen iaf, kunde inte ultraljuda senorna då hon var för svullen. Nån sorts infektion hade hon i kroppen iaf enligt blodprov så ska stå på box en vecka med pencillin och metacam och se om det försvinner helt eller om svullnaden iaf går ner så de kan ultraljuda. Fölis har tagit det ganska bra, akriker lite efter mamma men är lugn utöver det :)

Donnie är inte heller över 1,40 och är 7,5 månad, smala ben och kommer fortfarande i fölgrimmorna :p har kunnat börja anvönda ponnygrimman men den är pyttelite stir fortfarande :p

Aconitum har fått sin andra vaccinationsspruta idag. Han är skiträdd för sprutorna, veterinären eller möjligen bägge delar. Jag fick verkligen trycka ner honom för att det skulle gå att spruta för annars hade han stått på bakbenen eller slagit sig fri. Varför är min lille sociale unge så rädd för främlingar? Hovslagaren hade med sig en lärling sist och när han såg henne kastade han sig panikartat bakåt. Hovslagaren gick bra när han fick lukta och inse att han träffat honom förut.

Hans mamma har knappt cob och pappsen har inte heller stort huvud. Frans har ganska smalt huvud men shettisgrimman är nog ganska stor också. Inte jättestor skillnad mot en ponny.

Nä det är väl mest käkremmen som är större på Shetland? Min har väldigt pimpinett huvud med lång nos haha Mamma häst är ju riktigt bred... Hon måste fått det fr sin far.

En bild till på morgontrötta lille busen;)

wpid-dsc_0643.jpg

Fick en mkt lustig bild på Dea idag... Hon stod och tittade på hundarna medan de busade utanför hagen. Då tänkte jag passa på att ta en bild på henne... Snabbt vände hon huvudet mot mig och räckte ut tungan innan hon snabbt tog tillbaka huvudet igen... I vanliga fall får man ju inte sånt på bild men idag gick det :)
81E3B25A-6D7A-4EAC-BD46-E1C111E33CF5_zpsdp86we4l.jpg

Gulliga söta älskling!!

*kl*

Jag har börjat sätta igång Rickys mamma nu, men funderar på hur länge man kan vara borta från en fölunge. De diar väl inte lika ofta längre? O_o Ricky är lite drygt sju månader.

Vid 7 månader har mina kunnat följa med sin mor eller varit utan henne i minst 3 timmar. Hingstarna har i princip varit avvanda då.

ja det stämmer att det är Ampère stoet. Efter Ampere kommer Topaasch och sen Solos Carex.

Hon är 9 månader (+ några dagar) gammal nu

Född 18 april.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 060
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 794
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka