Föräldrar till barn som rider

På temat heltidsjobb och hästintresse.
Har ni några tips och trix på hur ni får vardagen att flyta på med stall, ridning, skola/förskola och jobb?
Hur ofta rider era barn och hur gamla är de?
Jag har flex på jobbet så jag kan jobba 06-14:30, barnet är 8 år och går på fritids till 15. Då hinner vi rida tillsammans innan middagen.
När hon har ridskola så måste jag åka från jobbet 14 för att hinna hem och hämta barn och ponny för att vara på ridskolan 15:15. Det ger mig en kvart att koppla släp, göra i ordning ponnyn och packa hans utrustning.
Pappan ger barnet fika och ser till att hon är klar till avresan.

Men till denna terminsstart så har hon fått tid på lördagar kl 9 ist, vilket jag ser fram emot!
 
Tack för alla svar på min tidigare fråga. Jag har hunnit jobba en vecka och inser exakt hur lite tid det är kvar mellan det man slutat jobbet och barnen ska gå och sova! 😳

Vår shettistant fick dessutom fånganfall i onsdags. Hon är 30 år och efter senaste rejäla anfallet sa jag aldrig mer och har hela tiden tänkt att hon får somna in om det händer igen. I 3 år har hon klarat sig, tills nu då. tack och lov ett ganska milt anfall så jag satte in samma rutin som vid de tidigare anfallen med tanken att jag ger henne nån dag iallafall så får vi se åt vilket håll det barkar. Redan dagen efter var hon märkbart bättre och idag anser hon sig själv som frisk och tycker att det här med boxvila bara är trams. Faran är inte över men jag andas lite lättare för var dag. Älskade tant, i 17 har hon funnits i mitt liv, jag är inte redo att säga hejdå än!
 
IMG_5401.jpeg

Tålmodig ponny med sin lilla ryttare ❤️
 
3C9B66CF-E4A2-4331-87AD-49BEA65D33DC.jpeg


Känner sån otrolig tacksamhet över våran ponny just nu! 🙏❤️ Han är sin ringa ålder till trots klok som en bok och passar oss som familj så otroligt bra. Känner också tacksamhet över stallet vi håller till i, där det finns massvis med barn/ungdomar och alla är med på lika villkor.

Kaj har för övrigt något av en spök-fas nu. Om jag exempelvis ska leda honom från betet och det blåser i buskarna kan det stirras och glos en hel del. Men det är som att han skärper sig när sonen hanterar honom, som att han vet att han måste vara den ”mogna” i deras relation 😅
 
Screenshot_2024-09-14-18-42-17-508_com.google.android.apps.photos~2.jpg

Idag hoppade ena dottern sin 4 åring för första gången. Ponnyn är hoppas endel visserligen, gjorde sin tävlingsdebut i maj, men med annan ryttare, och ponnyn har haft hoppvila hela sommaren, så detta var första gången tillsammans. Så kul det var tyckte båda!
 
Två som busat i skogen idag, shettisar ❤️ Båda tycker det är lite kul att trava iväg i full fart i uppförsbackarna. Så fint att dottern som egentligen är rätt försiktig inte alls är särskilt rädd i ridningen, snarare så att jag får hålla tillbaka för hon har lite väl överskattning till sin egen förmåga 😅

En nackdel med all ridning barbacka är att hon sitter betydligt stabilare i traven på låneponnyn nedan som hon alltid rider barbacka än på ridskoleponnysarna som har sadel nu när terminen börjat igen 🤔

IMG_9432.jpeg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: Ananazen
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 533
Senast: Inte_Ung
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 099
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 090
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp