Grattis! Så fin hon eller han är, är det en kille eller tjej?Attitude föddes igår kl 04.40 efter en riktig kämparinsats från stoet. Pappa Sir Oldenburg, mamma är e Rosevelt - Don Schufro
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis! Så fin hon eller han är, är det en kille eller tjej?Attitude föddes igår kl 04.40 efter en riktig kämparinsats från stoet. Pappa Sir Oldenburg, mamma är e Rosevelt - Don Schufro
Grattis! Så fin hon eller han är, är det en kille eller tjej?
Ok, skönt att väntan är över. Och fint namn Ska stoet betäckas om?Tack, det är ett litet hingstföl, med massa attityd och energi (därav namnet)
Ok, skönt att väntan är över. Och fint namn Ska stoet betäckas om?
Man börjar ana små partier av brunt i allt det stålgrå. Jag hade ju tippat på svart då båda föräldrarna är det, men nu börjar jag bli tveksam.
Ja, det är det jag hävdat också, men vissa har påstått att han kan bli mörkbrun ändå och nu när jag såg lite brunt så började jag tveka. Skönt att fler än jag är inne på samma spår.Om båda föräldrarna är svarta kan han bara vara svart eller fux och han ser inte särskilt fuxig ut på bilderna. Skulle tro att han blivit solblekt om det skiftar i brunt.
Har du dna testat stoet svart ? För jag tycker inte han ser grå ut som nyfödd heller utan bruna partier ?Ja, det är det jag hävdat också, men vissa har påstått att han kan bli mörkbrun ändå och nu när jag såg lite brunt så började jag tveka. Skönt att fler än jag är inne på samma spår.
Behöver han ha grimma då?Smugge fäller fölpälsen nu och ser för rolig ut. Han är ju fux men nu iom fällningen ser han svartsminkad ut runt ögon och mule. Han är väldigt social men avskyr grimman så det är hårdträning nu.
Ja för jag har hagar på andra sidan vägen och vill icke ha en vild fölunge på bygden.Behöver han ha grimma då?
Ingen av mina har haft grimma på sig än
Ja för jag har hagar på andra sidan vägen och vill icke ha en vild fölunge på bygden.
Jo de går på bete men vill ändå att han ska gå och leda när det behövs.Aha, ja då förstår jag!
Synd att du inte kan släppa dom på bete så du slipper ta dom fram och tillbaka. Jag antar att Indra ska betäckas om och det är vad du väntar på.
Min som jag betäckt om fick ha ungen lös med sig på station- däremot ville han inte kliva på släpet - han hade nog blivit lite bortskämd - gullig ponnyunge bland alla stora pållar
Jo de går på bete men vill ändå att han ska gå och leda när det behövs.
Indra ska inte betäckas om. Får räcka med två ston i år.
Har du dna testat stoet svart ? För jag tycker inte han ser grå ut som nyfödd heller utan bruna partier ?
Men det kanske är kameran som luras ?
Jag har fått 4 svarta fölungar och visst bleks dom men det har väll knappt gått någon tid från födelsekortet du lagt ut när han visas i tråden .Stoet är inte dna-testat men står som svart och har aldrig visat minsta antydan till att ha nån annan färg, hon är kolsvart även på sommaren. Han var helt stålgrå som nyfödd, då såg jag inga bruna partier, men å andra sidan tittade jag inte så noga då heller.