Fler barn eller ej?

Sv: Fler barn eller ej?

*kl*

Tyvärr har jag satt igång barnproducerandet så sent så vi kanske inte orkar klämma fram tre barn innan jag blir 40... Jag vet inte...

Hm, jag har just fyllt 40 och ibland kan jag känna mig riktigt sugen på en 3:a....men känner mig litet gammal. Men jag skulle så gärna ha en liten tjej! Men antagligen skulle det väl bli en kille till ;). Har två barn från förr, en 10 år och en snart 2.

Jag är snart 35 och har ju inte lyckat klämma ur mig den första ännu... Så det skulle bli tre barn på 5 år...

Jag är snart 35 och har ju inte lyckat klämma ur mig den första ännu... Så det skulle bli tre barn på 5 år...

Ja möjligt är det ju, i teorin iaf. Förutsätter att man är ganska fertil förstås :banana:.

Hm, jag har just fyllt 40 och ibland kan jag känna mig riktigt sugen på en 3:a....men känner mig litet gammal. Men jag skulle så gärna ha en liten tjej! Men antagligen skulle det väl bli en kille till ;). Har två barn från förr, en 10 år och en snart 2.

Så länge man kan bli gravid så tycker inte jag att man är för gammal. :)

Våran granne fick en liten sladdis ifjol, hon är 42 år. ;) Övriga barn är 23, 18, 15 & 10 år. :D

Är ni sugen på en till så är det väl bara att köra på. ;) Som någon annan skrev, du kommer ju aldrig att ångra att du skaffade en 3.a om ni nu gör det, men du kommer säkert att ångra dig i framtiden om ni inte gjorde det. ;)

Jag är snart 32 år och fick mitt första barn ifjol. Vi vill ha många barn, iaf ett par stycken till, minst :D Det är ju så underbart med dessa småknoddar. :love:

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i barn & alltid sagt att jag inte ska ha...men nu, som jag ändrat mig. Kan ju bero mkt på att jag inte varit tillsammans med någon innan som velat ha barn osv. Inte känt mig mogen förräns nu faktiskt. Men för drygt 1 år sedan träffade jag min nuvarande underbara sambo och jag blev gravid i princip direkt. :D

Nu känner jag som så att det är bara synd att jag inte träffade honom 10 år tidigare. ;) För om vi vill ha många barn så kan vi ju inte dra ut på det alltför länge iom min ålder. Visst, vi har säkert 10-15 år på oss ännu, men det vet man ju aldrig heller när kroppen tänkte sluta att vara fertil...

Det går väl utmärkt! Min syrra fick tre barn på 3 1/2 år, så inget är omöjligt. Hon är dessutom ensamstående på heltid, pappan KANSKE träffar barnen en g/mån, om det inte krockar med hockey på tv eller pokerkvällar:mad:... Men det är såklart inget att eftersträva.

(Men hon är supersmal och snygg av att springa efter alla barnen iaf:D).

Jag tycker att man ska köra på om man är sugen! De allra flesta barn som föds är faktiskt friska, och annars kan man ju lika gärna sluta åka bil med de barn man har, för man kan ju bli ihjälkörd osv.

Vi har precis fått trean, och det blir säkert tufft framöver med tre barn, men än så är det iaf rena barnleken. Med ettan tyckte jag det var jättejobbigt om han var skrikig en kväll. Jag hade SÅÅÅ mycket jag skulle hinna med och hade liksom inte ro att bara vara med honom. Nu tar jag det mycket lugnare. Det enda som ska hinnas med innnan de stora hämtas på dagis/skola är att hästarna ska släppas ut och stallet mockas, och det går hur bra som helst.

Jag kommer att skaffa en 4a!!! Av modell -09!

Lycka till!:)

jag förstår precis vad du menar med det där med makten att bestämma. Så som det har funkat hittills (gravid med tvåan) så har barnen blivit till som på beställning på första oambitiösa försöket. Har också en mycket regelbunden cykel så jag kan inte lura mig själv att bli gravid så där av en tillfällighet. Det finns helt enkelt inget sätt jag kan gambla på. Det är iofs väldigt skönt att veta om att man har lätt för att bli gravid men att hoppas att slumpen ska ge vägledning går liksom inte.

Ja om man ORKAR! Nu när jag sitter i vecka 39 så vet jag inte om jag skulle orka göra om detta igen och igen och... Så snart dessutom *puh* Jag har precis stånkat mig ut med hunden... Jag brukar säga att min mamma är galen som skaffade 4 barn ;)

Jajjamen, men känner mig inte en dag över 20... :rofl::D Så jag brukar glömma att jag faktiskt är så gammal... Sambon är 25 år, så han får mig ju att känna mig lite yngre osså. ;)

Hur gammal är du då? Om man får fråga det. ;)

Ja, dom flesta brukar faktiskt gissa på att jag är yngre än vad jag är och det är ju helt klart smickrande när man passerat 30 strecket. ;)

Nä, jag tycker inte man är en dålig mamma om man låter barnen vara ensambarn. Man vet ju aldrig om syskonen blir bästisar, så att bara skaffa ett barn till pga den anledningen, det tror jag nog inte på. Vet massor av ensambarn som trivs som det, och som inte är egocentriska. ;)

Fast jag skaffar fler barn av den anledningen. Det är givetvis inte enbart därför, men helt klart en bidragande faktor.

Så länge man kan bli gravid så tycker inte jag att man är för gammal. :)

Våran granne fick en liten sladdis ifjol, hon är 42 år. ;) Övriga barn är 23, 18, 15 & 10 år. :D

Precis, kan man bli gravid så är man inte för gammal :D! Sambons mamma har åtta barn som är allt emellan 28 (min sambo) och 3! Fick första vid 20 och senaste vid 45.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 230
Senast: Emtherlia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 318
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info