Lejonelle
Trådstartare
Jag letar nästa hund och behöver lite nya infallsvinklar. Vilken ras tänker du på när jag beskriver mina önskemål:
- ideal storlek 50-55 cm. Lite mer eller mindre spelar ingen roll.
- lättskött päls, helst kort, så lite pälsvård som möjligt
- ska se ut som en hund och klara att föda normalt. Frisk och sund.
- lättfostrad, förig och samarbetsvillig. Ej jakt.
- ska vakta lite lagom, inte älska allt och alla
- inte alltför självständig, ska hålla sig på tomten och inte dra iväg
Jag är en aktiv hundvan och hundintresserad vuxen som gärna tränar lydnad och är mycket ute i skogen men ingen träningsnarkoman. Jag har ingen lust att ändra på mig så jag vill att hunden ska vara som jag. Som förare är jag lugn och konsekvent och har lätt för att anpassa kraven till individen.
Jag har naturligtvis kollat på ett antal raser redan men inte riktigt fått bingo. Därför vore det kul att få lite input från andra. Vilken ras kommer du att tänka på när du läser min lista? Finns rasen som uppfyller alla mina krav?
- ideal storlek 50-55 cm. Lite mer eller mindre spelar ingen roll.
- lättskött päls, helst kort, så lite pälsvård som möjligt
- ska se ut som en hund och klara att föda normalt. Frisk och sund.
- lättfostrad, förig och samarbetsvillig. Ej jakt.
- ska vakta lite lagom, inte älska allt och alla
- inte alltför självständig, ska hålla sig på tomten och inte dra iväg
Jag är en aktiv hundvan och hundintresserad vuxen som gärna tränar lydnad och är mycket ute i skogen men ingen träningsnarkoman. Jag har ingen lust att ändra på mig så jag vill att hunden ska vara som jag. Som förare är jag lugn och konsekvent och har lätt för att anpassa kraven till individen.
Jag har naturligtvis kollat på ett antal raser redan men inte riktigt fått bingo. Därför vore det kul att få lite input från andra. Vilken ras kommer du att tänka på när du läser min lista? Finns rasen som uppfyller alla mina krav?