***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Vilken otroligt söt ponnie! Hon ser ut som en riktigt liten ballerina och hon rör sig jätte trevligt:love:

Vilken otroligt söt ponnie! Hon ser ut som en riktigt liten ballerina och hon rör sig jätte trevligt:love:

Haha, och jag som egentligen inte alls tänkte lägga upp detta eftersom jag tycker hon tassar fram:p. Underlaget är ingen höjdare-snö som är lite för varm så hon får inget bra fäste:/. Men hon är ljuvlig:love:!

Nej det är faktiskt hemma i det stall jag står uppstallad i denna gången :)

Hon är otroligt söt din lilla ponny! Är väldigt avundsjuk - jag vill också rida ponny!

Hon kommer bli kalasfin om du bara vågar påverka henne mer, våga rida frammåt, ta tillbaka igen, vågar böja och ställa mer. En riktig pärla!:love:

Jag och Ninya i fredags

Red en smått spänd Ninya i fredags i ridhuset där det fortfarande fanns en del snö på taket som rasade ner ibland. För omständigheterna kändes det bra, men "avtravningen" blev på kortare tyglar än vanligt eftersom det var för riskabelt att släppa efter mer när snön på taket var som den var (upptäckte jag den hårda vägen, dock utan att ramla av åtminstone).

Men :confused: SKOJJA!!! :rofl:

Hade ni tävlingen utomhus :eek: Ja se Norrland :D

Ursöt ponny som rör sig riktigt trevligt, vore kul sen att få se henne på fast underlag, kan tänka mig att dom inte riktigt tar ut steget på snön.

Hahahahaha, ja, jag tänkte samma sak. Det där underlaget skulle jag aldrig accepterat att ens behöva jogga min häst på - let alone tävla. :D Vi är nog lite bortskämda här i söder.

Men :confused: SKOJJA!!! :rofl:

Hade ni tävlingen utomhus :eek: Ja se Norrland :D

Ursöt ponny som rör sig riktigt trevligt, vore kul sen att få se henne på fast underlag, kan tänka mig att dom inte riktigt tar ut steget på snön.

Hahahaha:D! Vi har inte ens ridhus på anläggningen där jag står:p. Våra hästar får gå på mycket varierande underlag. Men vi har en ridbana till och där är det betydligt bättre! Längtar dock väldigt mycket tills våren är här! Är bara 1.5 månad tills snön förhoppningsvis är borta:).

(De som är vänner med mig på fejan kunde häromdagen följa ett statusuppdateringsbråk till följd av ett annat bråk mellan mig och personalen på anläggningen angående att de inte sköter underlaget på framförallt den lilla ridbanan:D).

Kollade inte på hela, MEN vilken skillnad! Nu pratar ni samma språk, du kommer ner i sadeln och kan komma till ridning och jag tycker ni ser jättefina ut tillsammans:).

*kl*
Är numera "bara" ponnymamma men hoppar emellanåt upp och rider barnens hästar lite. Gärna lite tips på att få till skänkelvikningarna bättre samt rundare galopp. Fjorden rider jag lite oftare ungefär en gång i veckan, den brune ska jag banta ner mig till:crazy: så jag kan sitta upp då och då eftersom min dotter inte reder ut att rida honom mellan hand och skänkel..Han behöver verkligen mjukas upp och jag ska börja ta honom på töm lite och hoppas gå ner x kilo så jag kan rida honom någon gång då och då.. Om någon har lite tips så gärna, är ingen stjärna;)..( Fast jag vet egentligen att man ite ska dra upp knäna och dippa tårna:cool: )
Fjorden på lite vinterhårt underlag:http://youtu.be/_NNTa72Q8TM

Bruna å jag: http://youtu.be/pQ9j6_7R9iY

Åsså en liten på mig å min lilla då 5-åriga Loppa i höstas då vi red en lc1:a..( Utlånad för tillfället då jag curlar barn ) :http://youtu.be/kh1MkuNOiBI

Tack va kul att du orkade titta lite :laugh:
Traven är första delen och sen kommer galoppen om man orkar dit:p
han kändes jättefin så det var skoj att du tyckte det var skillnad, min duktiga plutt :love:
Fick rida i hoppsadel då dressyren är på omstoppning om någon tycker det ser mysko ut:o

kl
Här kommer en liten film på mig och Curreman :)
Den blev rätt lång får se om någon orkar kika:o
Eftersom detta är buke så ber jag om ursäkt för oss i förväg :p:angel:

http://youtu.be/RFCUFPlw2Rg

Du behöver verkligen inte be om ursäkt, tycker ni är jättefina tillsammans. Har sneglat lite på bilderna tidigare och tyckt han såg så fin och läcker ut, kul när man inte blir besviken när det kommer film :)

Tycker inte att du ser så stor ut på den bruna? Borde inte vara någon fara att sitta upp och lossa den lite. Kan ju skritta fram den för hand, sedan sitta upp och mjuka upp den lite så kan dotterna rida en stund efter? Då får hon lättare känsla för hur det ska kännas:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 606
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17