***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Det var ju skönt att höra..Rider ju som sagt fjorden ibland..Dock kan ljuger inte min våg :o och sedan jag lämnade röda faran i december har det liksom plussats på:crazy:! Det var bra tips att tänja lite från marken..Red för instruktör ( ny på klubben) och hon körde lite så också, böja och rida runt innerskänkel samt böja-ställa för inner, detta passade herrn och han känndes riktigt fin..

Jag vill oxå kunna rida barbacka på en äng och göra galoppombyten! :bow: Har en bit kvar dit med min lilla pålle. ;)

Alltså din kille är ju asfin och dessutom är det ju stor skillnad mot förra filmen. Han var ju fin då också men nu ser ni liksom ut att prata samma språk utöver det :D

*KL

Idag red jag Ninya för första gången på två veckor :love:

I början kändes hon konstig och ojämn. Jag och min vän drog av sadeln, kände igenom ryggen, inget ömmande. Så då blev det lite longering för att se hur hon verkade. Hon for iväg, rejsade runt och körde lite rodeo en bra stund, fick springa/bocka av sig i båda varven och sedan var hon som vanligt igen med undantag för att hon var trevligare än vanligt :D Så antagligen hade hon helt enkelt massa överskottsenergi som inte fick komma ut och därför blev hon spänd istället.

När jag red sen så var hon i alla fall väldigt trevlig. Däremot kände jag mig rätt borta och vet inte riktigt vad som hände med min ridning, kanske för att jag egentligen är sjuk just nu.

Här är filmen på mig och fina monstret

Rent spontant skulle jag vilja säga att du måste hitta mer balans i din sits. Nu sitter du "ovanpå" hästen istället för "med" hästen och du balanserar en del i tyglarna. Dessutom blir du väldigt framåtlutad, slappna av! Sjunk ner i sadeln och känn rumpa och insida lår ligga an mot sadeln. Försök att tänk att du ska ha minimal vikt i stigbyglarna :) Ditt handläge rättar nog till sig lite bär du fått till balansen i sitsen men försök få ihop händerna också:)

Ser ut att vara en trevlig och lojal häst annars! Och snyggt matchat;)

Åh, vilken trevlig film! Kul att få se även missar och höra instruktionerna! Jättefin pålla och du sitter snyggt!

Jag vill oxå kunna rida barbacka på en äng och göra galoppombyten! :bow: Har en bit kvar dit med min lilla pålle. ;)

Hehe:) Såg just din ursnygga häst i bildtråden, den kommer göra sig perfekt på en stor äng utan sadel!! Och garanterat på tävlingsbanan MED sadel också;)

Har du inte några bättre ridkläder? Du ser nästan ut som om du bara råkat titta förbi i stallet :p Stövlar eller chaps och en tröja du inte sitter på? Det blir lite lättare med rätt kläder så det är därför jag skriver det.

Men det var ju jättetjusigt med färgerna på schabraket och lindorna:D

Fullt medveten om min sits :crazy:;) Sitter dessutom alltid värre på Ninya än andra hästar :confused: antar att det beror på att hon både kan bli rätt stark och är himla rund så det är svårt för mig att hamna rätt med mina korta ben. Och sadeln gör att man liksom hamnar ovanför tyngdpunkten eller vad man ska säga. Stigbyglarna har jag oftast väldigt lite vikt i faktiskt. Handläget brukar bli bra automatiskt när jag får igenom henne ordentligt, innan dess vill jag gärna uppmuntra henne att tänka mer neråt och då hamnar händerna lite hur som helst...

Hon är väldigt trevlig överlag :)

Rider du henne på lektion också? Känns som att du skulle behöva någon som påminner dig om sitsen, kan vara svårt om man mest rider själv?

Tröjan stör inte utan åkte med bara för att den var lagom varm och dragkedjan till mitt ena chaps gick sönder för två veckor sedan så jag har inga att rida med för tillfället. Rider i princip alltid med chaps i vanliga fall.

Rider lektion varje vecka men på blandade hästar, men väldigt sällan Ninya. Som jag skrev förut så sitter jag alltid sämre på henne än andra hästar :crazy:

Haha va roligt när hon kommer på att hon filmar upp och ner :D:p
Ser ut att vara en jätte trevlig dam! Ser ut som hon ger en skön känsla.
ponnyer:love:

*kl
Kan bjuda på en film från ridlektionen den 20/2 som inte var allt för lyckad utan mest pannkaka..

http://youtu.be/Fz4vJqz_Gps

so dont kill me.

Sitsen är kass för orken finns inte riktigt där.
Men gymkort ska införskaffas.

Tränade för Dressyr tränare för första gången på, ja kan de va 8 år :O
Men det gick väl helt okej. Det blev en hel omställning för mig med Händerna.
Men ack så nyttigt och lärorikt det var :) Och Roligt :) Gjorde väl bort
mig nån gån där jag inte hörde vad han sa eller så tog jag fel väg :D hihi.

http://www.youtube.com/watch?v=8IosegHD4Xk

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 606
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama