***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Jag håller också stenhårt fast vid "plötsligt händer det", men för mig handlar det om nåt så simpelt som nedsittningen i trav :D:p

Ja du, samma här :D Men jag har i dagarna faktiskt börjat agera lite proaktivt för att möjliggöra en sådan utveckling. Jag har nämligen tagit tag i min bålstyrka. Nu gör jag plankan i 1 minut 3 gånger varannan dag och sidoplankan på alternerande dagar. Målet är att klara 3 minuter. Jag tänker att nu när pålle äntligen börja komma loss så smått i ryggen så får jag göra vad jag kan för att ha en chans att skumpa med på bästa sätt :p

Jo det är nog där felet ligger -hästen är f*cking omöjlig att sitta på ;) styrketräning för mig alltså!

KL

Måste säga att äntligen börjar jag känna att det händer något med min ridning. Jag börjar våga känna mig liite duktig för en gångs skull. Vanligtvis har jag en 07:a för denna tränaren då hon behöver mest hjälp men nu fick det bli den äldre damen. Bytena gick ju inte som dom skulle men jag förklarade att jag tränar nästan aldrig på dem så jag har med förvänd galopp i tävlings programmen. Men nu får det bli ändring på det. Skulle gjort i vart fjärde men haha ja det gick inte alls Sa även att hon faktiskt har bytt bra i serie men jag har inte hållit efter. Iaf jag är så himla nöjd med gårdagens träning. Svävar på ett litet moln. :p

http://www.youtube.com/watch?v=_xjgJ...StO0hw&index=1

KL

Måste säga att äntligen börjar jag känna att det händer något med min ridning. Jag börjar våga känna mig liite duktig för en gångs skull. Vanligtvis har jag en 07:a för denna tränaren då hon behöver mest hjälp men nu fick det bli den äldre damen. Bytena gick ju inte som dom skulle men jag förklarade att jag tränar nästan aldrig på dem så jag har med förvänd galopp i tävlings programmen. Men nu får det bli ändring på det. Skulle gjort i vart fjärde men haha ja det gick inte alls Sa även att hon faktiskt har bytt bra i serie men jag har inte hållit efter. Iaf jag är så himla nöjd med gårdagens träning. Svävar på ett litet moln. :p

http://www.youtube.com/watch?v=_xjgJ...StO0hw&index=1

Videoklippet finns inte, står det...

Jag får inte heller upp någon film. Kan det vara något med youtubeinställningarna?

Uttagning till div I laget i början av april.
Hon skötte sig helt ok och vi fick 67%.
Efteråt fick vi träna på att förbättra skolorna, de enkla bytena och ryggningen... :angel:
http://www.youtube.com/watch?v=8hmww3kG5y4

Fem dagar efter galopperade hon lite väl häftigt i hagen och slog på sig så illa så det var bara att ta tillbaka alla anmälningar för vårsäsongen samt fem terrängträningar på Runsten.:wtf:

Nu verkar det dock som att jag ska kunna sätta igång henne snart och jag längtar verkligen kan jag lova.:D

Tycker det har hänt massor med er! Hästen är mycket mer ihop och det ser trevligt ut:).

Ni är jättefina! Länge sedan jag såg er och då låg ni nog på typ la-nivå.

Men, jag skulle vilja se ännu mer tryck och luft i traven. Man ser ju i ökningarna att det finns i henne!

Ni är jättefina! Länge sedan jag såg er och då låg ni nog på typ la-nivå.

Men, jag skulle vilja se ännu mer tryck och luft i traven. Man ser ju i ökningarna att det finns i henne!

Ja hon kan visa mycket mer trav men inte fasen när filmkameran är med..:cautious:

Vi jobbar hela tiden med att förbättra den och även om jag inte fick till det helt bra på programridningen (såklart:meh:) så har det blivit mycket bättre på träning.
Fast jag undrar om jag någonsin kommer kunna plocka fram den där riktiga fintraven som kan komma fram på träning på tävling någon gång...
Att få till alla detaljer på tävling är svinsvårt..det vet ju alla som någon gång har äntrat en tävlingsbana. :arghh::D

Jo tack det känns igen. Min häst travar 8mässigt på träning, på tävling vill han gärna hasa runt som en gammal ridskolehäst... :banghead:

Men jag tänker som så, att om man får till de riktigt fina gångarterna oftare och oftare, längre och längre på varje träning så borde det ju funka på tävling någon gång om 1000 år? För tillslut så blir det deras "normala" gång?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 606
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama