***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

+ Ponnyryttaren och Eyz: Tack så hemskt mkt :o :bow: :bow:
Känns jättehäftigt att ha kunnat debutera, att vi dessutoim redan i vår debut lyckades kvala till att få starta Grand Prix är bara så mkt mer än jag förväntat mig :love:, älskar mig Forsythia! 10 år, jag 24 och vi är båda amatörer inom GP-rörelser. We´re having big fun ;)

+Fiorano o zvea Tack:)

Gudars va fin han har blivit! Verkligen bra jobbat:)
Tävlar du honom något? Vilka klasser?

tack, roligt att höra:) Tävlar bara några klasser/år då jag tycker det är roligast med träning (och rider så dåligt på tävling :( ) Men har startat några L:A klasser runt 60%, 2011-2012, hoppas kunna debutera MSV C:1 till hösten.... kanske...

Det tycker jag verkligen du ska! Kommer ihåg när jag såg film på er för hur länge sedan som helst och det är ju som en annan häst. Han ser väldigt lös och igenom ut:)

Jättefin häst och herregud så fint du rider! Ser så mjukt och trevligt ut. Föredömligt tycker jag.

*KL

Avklätt pass med finaste monstret idag :love:
https://www.youtube.com/watch?v=o4J1re8GCy0&feature=youtu.be
(skuttar mest små hinder i början, hoppa till 1:30 om ni inte vill se det)

Började rida ut nästan en timma med en kompis, skritt i skogen + några galopper. Sedan avslutade jag med ett kort pass seriösare ridning i paddocken (ca 15 minuter). Ninya och jag härligt uppvärmda och Ninya var på toppenhumör. SÅ stolt (och tacksam) över att hon inte bockade trots att det blev tidiga avhopp på småhindrena. Och nöjd med hur hon var i övrigt, härlig känsla hela tiden även om det kanske inte är bästa formen vi åstadkommit så var hon bra på hjälperna i stort sett hela tiden.

värsta nakenchocken ju ;) Det har verkligen gått framåt för er, kul att se! Du har inte provat tipset med pinnen för att få till handställningen? (om du minns att jag tipsade om det för ganska länge sedan)

Jag har gillat din gule från start men han fortsätter ju bara att utvecklas och bli ännu bättre!! Bra jobbat!

Har en liten filmbit från dagens träning.
Igår var fuxdamen hetare än hetast, idag var hon mer formbar :)
Men likväl fanns det farliga märken i underlaget efter bommar... :p

FILM

Fina ni är! :)

Cela: Längesedan jag såg er nu och vad fina ni är!!! :) Ser mjukt och harmoniskt ut!

Tänkte bjuda på en film på mig och Ove, var väl ca 100 år sedan sist. Känns som att jag åker omkring åt alla håll där uppe och tajmingen är inte på topp direkt men men... :wtf: Han är snäll den där Ove... :d

http://www.youtube.com/watch?v=DeXZQCvRPNA

Ha en fin dag!
/Magda

Ser väl jättetrevligt ut men hos mig får din film konstigt format? Om nu inte Ove gått o blivit tax sådär helt plötsligt...;)

Och han har verkligen tagit det här med att bytena ska ske med gest på fullt allvar! Klart man inte alltid hinner med med bakbenen när man ska fladdra fint med frambenen, fattar du väl?! :)

Jadu cela, du är verkligen duktig! Lite mer jobb i galoppen så han inte rätar ut sig så är ni mer än klara för MSVC!:love:

Så då lägger jag ut absolut första ridfilmen här ute.. Har funderat länge på om jag skulle göra det men det är så roligt att kunna visa en film på vår lilla riden..

Ridprov på treårstest och det är inte jag som rider så var så snälla o kommentera inte ryttaren. :)

http://www.youtube.com/watch?v=ajNUN8QTc2Q

Vad fina ni är :) ...och vilka fantastiskt söta byten ;)

Senast ändrad av en moderator:

Fin hon är, det kommer bli en himla trevlig häst det där

Haha, jag såg det... :D Tänk, han tappade babyhullet och blev en liten tax. :laugh: Du får visualisera, han är rätt stor - åt alla håll och inte taxlik. ;)

Jadu, bytena... Haha, vad ska vi säga om dem. Vi har ju inget fel på inlevelsen iaf. Ove kör "all in"... :d De blir iaf fina när vi får till det. Jag menar, jag är ju inte supersnabb i reaktionen och Ove är ju inte direkt blixten så det blir ju dom det blir... :D Men trägen vinner!

mooi, önskar jag kunde bli lika säker i galoppen som i traven... Jag blir lixom paralyserad och är rädd för att göra fel. Men plötsligt händer det?! :D

mooi, önskar jag kunde bli lika säker i galoppen som i traven... Jag blir lixom paralyserad och är rädd för att göra fel. Men plötsligt händer det?! :D

Jag håller också stenhårt fast vid "plötsligt händer det", men för mig handlar det om nåt så simpelt som nedsittningen i trav :D:p

Tackar så mycket :)
Jag har inte provat det än, men inte heller glömt av tipset ;) Fokus ligger mer på sitsen i övrigt + att bli mjukare/följsammare i händerna i första hand fortfarande. Handställningen rättar jag självklart så ofta jag kommer ihåg (och den har förbättrats lite åtminstone) men det är inte det viktigaste ännu tycker jag. Försöker jag jobba med alla områden samtidigt så blir det bara kaos i min hjärna :o

känner igen det där att det är svårt att fokusera på flera saker samtidigt ;) Fast om fokus för dig ändå ligger på att bli "mjukare/följsammare i händerna" så är det ju a och o att du rättar till handställningen, då kommer ju det andra till stor del på köpet....:) Du sitter så bra nu så absolut dags att ta tag i händerna mer, det fixar du!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 606
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama