***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Lite kritik får du av mig då ;)

Du skulle behöva få honom att sätta mer vikt bak, särskilt i traven, låg form ska fortfarande innebära vikt bak och aktiva bakben. Hade han tagit för sig bättre och använt bakbenen så hade du också fått ett bättre stöd i handen. Galoppen ser bättre ut.

Ja det är mycket riktigt, vi jobbar ständigt med att få honom mer på bakdelen, detta pass så var vi båda lite slöa pga värmen så jag red inte riktigt med den energi som hade behövts.

Han har inte kunnat lägga vikt bak förrän nu i vår så jag hoppas på ännu större framsteg i höst :D

Ja men eller hur...hahaha..inte helt ovanligt heller att nån byter ut hästen på väg från framridningen till tävlingbanan...Travar runt så fint med schwung på framridningen för att förvandlas till någon stum ponnytravare inne på tävlingsbanan.:confused:

Var på kurs för Arthur Kottas förra sommaren som gastade om att "yourrr horrse kan trrrott forr a eight-nine!" "But you just don't show it":rage:

"Öääh..nääO_o"

Men jag håller med dig helt i att ju bättre hästen går på träning ju mer borde man kunna få med sig in på tävlingsbanan så jag har också den inställningen.:)

*kl*

Inte mycket till dressyrfilm, men Juno visar att han faktiskt KAN trava vackert (och att han är mycket elastisk i kroppen:p).

Bus

Man är tacksam att man inte sitter på när de sprattlar sådär.:eek: Men jättefina båda två!

pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis stop :D

Usch...får ångest.
c074.gif

Tack! Fast just nu är hon mest tjock o ganska dammig efter 1.5 månads vila...O_oLängtar efter att få komma igång igen så jag nästan känner mig sjuk.

Tack:)! Jag tycker såklart att dom är superduperfina mina ponnisar:p. Tack och lov har Juno inte haft dom där övningarna under ryttare, han har som valack blivit snäll a la ridskoleponny nästan..

Nu har tuben låtit mig se hela filmen ist för bara rumpa;). Ser trevligt ut och med ännu mer power blir det ännu bättre:). Ni är ju också ett av dom ekipagen man följt hela vägen sen unghäst och det är nog bland det mest inspirerande här på Buke. Att se hur alla utvecklas och tar sig uppåt. Skitkul helt enkelt:D!

*KL

Sadellöst pass med Ninya idag:
https://www.youtube.com/watch?v=A3vtECzqX0o&feature=youtu.be

Väldigt härligt pass, Ninya kändes matt igår, men idag fick vi fram ett jämnt tryck i henne hela tiden och överlag kändes det väldigt trevligt. Hon tuggade rätt mycket, vilket hon gör mer vissa pass (oftast sådana pass då jag tycker det känns bättre än vårt genomsnitt) än normalt - och det känns inte som att jag har mer i handen än vanligt de pass hon tuggar mycket så jag tycker/tror inte det borde bero på att jag är ovanligt hård i händerna, men jag är inte säker..

I vilket fall väldigt härligt att rida henne idag :love: Det på filmen är varken det bästa eller sämsta ur passet.

Va fin hon är och jag blir så glad när jag ser filmen eftersom jag själv har ponny här hemma. :)
Jag MÅSTE sätta igång henne nu! Vad var det för storlek på henne /längd på dig nu igen? Själv e jag ju 1.59 och en halv & ponnyn är 1.36-1.37.

Startar du mot storhäst eller är det ungponnyklass?

-nooneyouknow, va kul att ni börjat tävla dressyr! Läckert du gjort med filmen när du lagt in kommentarerna. Kul att kunna läsa och jämföra med ritten :)

Senast ändrad:

Visst är hon en pärla:). Hon är ca 140 och jag 168. Blir tävling mot storhästar nu för jag har inte brytt mig om att mäta i år. Känns onödigt att betala 1.200:- för det eftersom jag likagrna kan dressyra på hästtävling. Blir inga hoppstarter bara, men det kan jag leva utan:p.

Visst är hon en pärla:). Hon är ca 140 och jag 168. Blir tävling mot storhästar nu för jag har inte brytt mig om att mäta i år. Känns onödigt att betala 1.200:- för det eftersom jag likagrna kan dressyra på hästtävling. Blir inga hoppstarter bara, men det kan jag leva utan:p.

Nej det var rätt mkt pengar det! Då blir det ännu mer spännande att se hur det går!:)

Ser man till hur ni ser ut ihop så borde det fungera för mig också med min lilla. Enda minuset är att hon är rätt grund i bålen och idag inte har så mkt hals..

Kul att se lite nytt från er :) lycka till i helgen!
Passar på att slänga in en fråga, behöver man alltså inte mäta när man tävlar bland storhästar? Min är inte mätt sen han var 3(10 nu) :o Men om jag någon gång ska tävla så blir det ju ändå bland storhästar pågrund av min ålder :)

kl

Här kommer en liten film när jag rider igenom LA:3 hemmavid på 6-åringen (Bruce). Han gick rätt tufft dagen innan så ville inte pressa honom utan bara kolla om vi fortfarande klarade av att rida ett program, det är ju snart ett halvår sedan sist :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=WWEy0tdY4AU

Filmat från en pall så det är ingen zoom, men tar man fullskärm går det att se. Det går att ändra till högre kvalitet på kugghjulet nere till höger också!

*kl*

Här kommer en film på Ove's lillasyster Sanna som jag har hemma :)
Det är lite vingligt och valpigt, hon är dock inte speciellt mycket riden till vårt försvar, men jag tycker att det börjar ta sig!

http://www.youtube.com/watch?v=oIFT_LVQI-M

Det blir ju något fel på formatet när jag laddar upp på youtube, och jag vet inte hur man fixar det. :( Så det blir ihoptryckt så jag ser ut att vara typ 150 cm lång och fyrkantig och hästen blir som en liten tax... Ser inte ut så när jag tittar på själva filmen i datorn. :D
//Kram från oss!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 606
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama