***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

ja, vi får se hur länge till jag kan rida, bara hoppas jag inte rusar upp i vikt. Försöker livnära mig på sallad så länge som möjligt :p

Det är så roligt att han fått så bra galopp. Den var dålig när han va yngre, den blev dock bra när han började ridas. Traven kommer nog också bli bättre senare.

Bison: Tack!

ja just det du var gravid - grattis! Ja den kommer säkert också bli bra, som sagt, du rider föredömligt, mycket bra!

Fint! Ser ut som en häst man "blir glad av att rida varje dag":)!
Härlig teckning med!
Skulle tro att han behöver komma ihop sig mer och precis min bli rundare i formen men ser jättetrevligt ut!

Åh va fin liten har blivit! Passar dig perfekt :love::love:
Tur att du inte sålde honom.
Å grattis till bäbis! Men fy på dig, du får inte svälta den lille i magen för att du inte ska gå upp för fort! Går upp gör man ändå, bara att acceptera (jag gick upp 20 kg förra gången)

Tack!
20 kg, åh jisses....panik. :D
nejdå, ska inte svälta, men undviker så mkt onödigt som möjligt. Sallad/grönsaker och proteiner blir det mkt av och frukt. :) iof börjar jag få cravings på nybakt bröd sedan några dagar tillbaka ;)

Ja det var nog tur att han blev kvar. Hade han varit så här trevlig då så hade han ju blivit såld väldigt fort, så det var tur att han var lite....bestämd av sig då :D

Ha ha, lugn!! De försvinner ganska lätt efteråt :D
Klart man ska äta mycket frukt och grön också.
Hoppas du hittar en bra ryttare som kan hålla igång honom.

Helt OT men alla är vi olika. Jag gick upp sju-åtta kilo och har redan gått ner allt (och lite till). Jag fick barn för drygt två veckor sedan. Vissa går upp 30 vissa inte. Det är som det är..

Din lilla grabb är väldigt söt!

tycker du resonerar väldigt sunt, jag hade 20 kg övervikt när jag blev gravid och min bm sa att jag inte "behövde" gå upp något alls.. barnet tar vad det behöver endå. desto mer man väger desto jobbigare kan förlossningen bli så det gör absolut inget om man står still el bara går upp nått enstaka kg! jag gick upp drygt 12kg men så hade jag också två knoddar :)

sorry för jag spinner vidare på OT..

kl

Film från dagens träning med den lilla. Första gången för denna tränaren så det var ett "lära-känna-pass" och vi körde ganska lätt arbete med lite lägre form osv. Denna tränaren tog ner tempot lite och det skilde sig lite mot den jag tränade för förra veckan där vi körde med mer tryck. Men lilla tanten var duktig i värmen :)

http://youtu.be/pSoWXz5DywU

ÅH vilken fantastiskt härlig ponny! Galoppen var ju jätte fin! Vad kul dessutom att se så mjuk och fin ridning!

(Grattis till graviditeten! :) Jag fick barn för 4 månader sedan, hade gått upp 20 kg när hon föddes, och då föddes hon ändå 6 veckor tidigit (tänk om hon legat kvar hela tiden ut ;)). På tre veckor gick jag ner 16 kg och drar man med alla parametrar (typ som att jag tränade 7 dagar i veckan och var ett muskelberg innan jag blev gravid) så har jag gått ner allt och lite till nu. Däremot har det omfördelat sig lite här och var ;))

Det är svårt att kommentera när jag inte har koll på hur alla ligger till vanligtvis.
Men det såg jätte trevligt och avslappnat ut och hon vilar fint på steget :)

Tack :)
Hon är 8 år, riden till hon var 5,5 år -sedan har hon fått föl och är inte riden förrän i dec 2012. Vilade april så hon är riden 5 mån.

Vad säger egentligen dina tränare på ridskolan om dina och Ninyas utveckling? De måste ju vara helt lyriska? :)

Det är verkligen jätte roligt att se er utvecklas! Något som är ännu roligare att se är hur mycket du verkar tycka om henne och du ser ut att ha sådan himla fin inställning till henne och hennes arbete!

Ang ridningen, nu ska vi se om jag inte minns fel, jag satt och tittade på filmen förut men hann inte kommentera då. Men om jag minns rätt så sitter du i övergångarna och tar ledande tygeltag på ytter? Hon ser ut att falla ut med bogen då, har du provat ha kvar en väldigt låg hand precis vid manken, funkar det?
Men det ser verkligen jätte mjukt och fint ut!

KL
Har varit iväg och hälsat på min 08:a som är iväg på uppfostring och red igår+idag. Igår kändes det lite sådär, lite ovant efter att inte ha ridit honom på 3v, men idag kändes han jättefin :love::love:
De har jobbat på acceptansen av skänklarna då denna gossen gärna ignorerat ryttaren till förbannelse -men nu var det andra bullar! och oj vad mycket lättare han blev att rida!

http://youtu.be/RATfJzihaZM

Vad säger egentligen dina tränare på ridskolan om dina och Ninyas utveckling? De måste ju vara helt lyriska? :)

Det är verkligen jätte roligt att se er utvecklas! Något som är ännu roligare att se är hur mycket du verkar tycka om henne och du ser ut att ha sådan himla fin inställning till henne och hennes arbete!

Ang ridningen, nu ska vi se om jag inte minns fel, jag satt och tittade på filmen förut men hann inte kommentera då. Men om jag minns rätt så sitter du i övergångarna och tar ledande tygeltag på ytter? Hon ser ut att falla ut med bogen då, har du provat ha kvar en väldigt låg hand precis vid manken, funkar det?
Men det ser verkligen jätte mjukt och fint ut!

Min ridlärare har inte sagt något speciellt om det alls. Men att hon tycker jag rider bättre märks ju åtminstone på vad hon kommenterar under lektionerna, och så får jag rida hennes dotters svåra ponny ganska ofta på lektionerna :p

Det är svårt att inte vara glad över henne, Ninya är en grym lärare från marken och i ridningen. Även om hon har en skopa humör så är hon aldrig "omöjlig" och alltid rolig att rida :)

Det kanske jag gör, har faktiskt inte tänkt på det direkt :o Lägga ner handen ska jag nog inte gör, försöker ju bättra min handställning :D Men hålla koll på de bör jag ju däremot...
Tack så jättemycket :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 606
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama