***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Du ska ju inte hålla kvar handen där, utan bara i övergången. Min kan behöva det ibland för att få lite extra stöd och "hänvisning" i övergångarna bara, det brukar funka bra :)

I min värld så har ju din ridning utvecklats helt sanslöst mycket.. känns otippat att ridläraren inte påpekat det mer... Talanger ska uppmuntras!

Mysigt det såg ut på ängen :)

Senast ändrad:

Ja, vad ska man säga... Fantastiskt!! :love: Såå galet snygg häst du har, som du rider så fantastiskt fint!

Följer dig och läste om dina erbjudanden, jättekul för dig! Tycker btw att du gör helt rätt i att behålla honom, pengar är faktiskt inte allt. Har själv suttit i samma position då jag blev erbjuden ett bra bud av en tysk ryttare på Deimion redan efter två månader efter att jag köpt honom. Hon hade sett honom på en youtubefilm och kontaktade mig den vägen. Över en kvarts miljon på en ostartad fyraåring lät förvisso lockande till en början, men beslöt mig snabbt att tacka nej. Som sagt, behåll Danny, vissa hästar träffar man bara en gång i livet :)

KL

Igår var jag iväg och tränade men Akribori stoet. I början så var känslan helt borta. Kändes som om jag bara flajs red. Inge ridning alls liksom. Blä . Men efter ett tag vände det och hon blev ju riktigt fin. Min tränare sa att hon har nog inte sett henne gå så bra förut :D Hur kul som helst. Melizza blir blir bara bättre . Hade en liten svacka förra veckan men den har vi glömt nu:P

http://www.youtube.com/watch?v=Po_4PUyt7Yc

Han är sååå fin :love: Hoppas på att Calle ska hitta dit om nåt år också ^^ ;)

KL

Välj gärna HD kvalite och helskärm, annars ser man inget.. :) Finns fler filmer på lite galoppjobb och en film med byten om ni klickar er vidare på youtubekanalen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=x6HS-6-eCRk
Men åååååh jag blir alldeles varm i hjärtat av att se er :love: :love: :love:! Gud får faktiskt tårar i ögonen :D. Ni är hur fina som helst! Och hästen och du ser så glada ut!

:bow::bow: Ni är så otroligt fina!

Förstår inte hur du kan sitta sådär snyggt när det ser ut som om det är "hela havet stormar" uppe på hans rygg. En annan hade studsat av på en millisekund :D

Får man kommentera fast man inte lägger in filmer..? :)

Cashmir, håller med ovan, jättefin häst med vackra rörelser! Jag gillar att du släpper fram och visar upp hans rörelser istället för att dölja dem genom att dämpa och sakta ner honom för att själv kunna sitta bekvämare :bow: hur gör du? Hur kan du sitta så stilla där? :) Min häst har inte superfina rörelser men dock ganska bra steg, men jag kan inte släppa fram rörelserna för då börjar jag studsa som en galning, istället blir det smygtrav för att jag ska kunna sitta där...:(

Miedo, jag har tyst följt din utveckling och lyfter på hatten åt dig, vilka enorma framsteg du gjort! Riktigt roligt och inspirerande att se! :)

Hoppas det var okej att jag kommenterade lite trots ingen film...:)

Kul att du la upp film här, var faktiskt inne på din blogg en liten vända häromdagen för att se var du tog vägen :) var det jeanna som fastnade på den andra videon, 'fail filmning'? :P

knapplån

Huh, nu är jag nervös, nu är vi anmälda till Arab SM i aug.
Det blir våran sista tävling innan jag taggar ner för att satsa på att bli mamma istället :D Därefter kommer pålle få ridas av junior.

Min älskade arab

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 606
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama