***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

kl

https://www.youtube.com/watch?v=SWnw33liO50

Ett spanskt sto, här 6 år gammal som hellre stod på bakbenen när jag tog över henne, hon verkligen avskydde ridbanan. Vi började med en massvis med uteritter där vi antingen var i luften med två ben eller hon backade ner oss i diken. Till slut tyckte hon att jag var helt okej ändå som tog ut henne på en massa skoj och lät mig till och med träna henne på banan. Hon såldes senare till Lettland och jag saknar henne något enormt!

(ursäkta min vän som inte riktigt hajade hur min kamera fungerade)

Jisses vilket underbart namn till en underbart bedårande liten häst :love:

Dalakhay;
Tråkigt att hon inte är din. Ser ut att vara en rolig tjej.

Victovie;
Alltså WOW vilka hästar ni föder upp ! Jag blir lika kär varje gång. Den där skulle gärna få komma hem till "mitt" stall och de spanska pojkarna där :love:

Dåliga avkommor tror jag bestämt inte existerar ibland era hästar. Man blir minst sagt väldigt imponerad. Inte bara på alla fina uppfödninar utan även på hur duktig du är på att visa dem så att de kommer till sin rätt :bow:

KL
Dressyrhästen roar sig

Var iväg på två terrängträningar för ett år sedan. Hedwig tyckte att det var himla skoj o spännande så igår testade vi igen och åkte till Botkyrka o galopperade runt lite o skuttade över diverse hinder.

Senast ändrad:

Alltså... Det där är inte snällt att lägga upp! :mad: Vilken ljuvlig liten unge. :love:

Fullkomligt värdelöst för min moral, jag som senast igår strök tanken på att köpa föl och istället "bestämde mig" för att vänta ngt år och sedan köpa en tvååring istället - nu känner jag att jag ändrade mig. En sådan unge vill man ju ha... Fan också. *mutter*

men :love: ! *blundar och håller hårt i plånboken*

kl
Här kommer ett klipp från idag -sista 1,5 minuten av passet (trööött häst).
Jag köpte ett Baucherbett till henne imorse så detta var första gången på det. Hon är väldigt trixig i munnen och har svårt att ta stöd på bettet, och jag ser ju att hon öppnar munnen en del även med detta (engelsk nosgrimma så ingen snok heller) men känslan var väldigt mycket bättre på detta bettet, hade en helt annan kontakt med "fronten".

http://www.youtube.com/watch?v=skYauZXrKQg&feature=share&list=UUrrFYC5q0D0JsKJGKXe5LcA

Äsch så stänger du AV videon när du lägger ned henne!;):D Men gud vilken takt hon har din Hottie, helt fantastisk, o så vacker hon är!:love:
Kanske beror tjafset på att du inte hittat 100% rätt bett eller så behöver hon kanske komma lite mer loss.

Sötare än så blir dom inte!:love::love: Å perfekta runda volter gör han redan...:D

Senast ändrad:

haha jaa, filmaren hade inte tid att stanna :p
Ska försöka få filmat lite tidigare i passet nåndag, när hon fortfarande har lite energi kvar.
Det är både och, hon har alltid varit lite tjafsig och jag har testat lite olika varianter men detta bettet var helt klart bäst + att hon inte kommer helt igenom. Dock är jag glad nu för att hon blir lite för öppen i formen stundtals, problemet har alltid varit att hon knäpper av i nacken, det gör hon fortfarande men nu vågar hon ta fram näsan också -och jag rider hellre ihop henne från det öppna läget än har henne med näsan under magen ;)

Sitter här o kollar på alla fina hästar och ridabstinensen blir allt värre! Min kille har varit på bete i sex veckor nu o kommer hem på onsdag. Så snaaart får vi lägga upp purfärska filmer här :)

Men hittade en sekvens från träningslägret som jag tänkte lägga upp. Kommer ihåg att jag var SÅ nöjd efter detta pass och jag hoppas vi hittar tillbaka till detta efter hand. :)

http://www.youtube.com/watch?v=ltLaIem7tnk

+ alla andra! Tack så mycket! :)

Victovie: Ska bli kul att se er sopa banan i GP framöver :D

Jag har varit till Mattias och tränat för första gången sedan i höstas :o Han var i alla fall nöjd med utvecklingen sedan dess :D

Vi skärpte till oss och allt blev otroligt mycket bättre, framförallt piff och puff :love:

http://youtu.be/hMyCWRvICVY

Tack detsamma! ;) :D
Grymt fin piaff han har i sig! :d Några planer på att debutera Intermediaire 1B/II inom närmsta framtiden? :bump:

Åh du har inte film på hela träningen! Så intressant att se er träna och MJ verkar så bra:)

Förhoppningsvis blir det sent i höst. Hinner inte träna de svåra grejerna då junioren rider så mycket just nu. :) annars får det bli i vår :)

Fenestra: Den filmen är allt som blev filmat från träningen :)

Gillar din tränare, älskar när de kommer med såna där små tips, "tänk framdelen något innan för" i galoppen.

Jag ska ärligt erkänna att jag inte är så förtjust i sprattlande hästar och deras stressade gång.
Men jag gillar verkligen din häst! Han är jättefin och du har verkligen gjort ett jättefint jobb med honom :)!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 606
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17