***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Mycket fin häst :d Om du sitter som en påse nötter sitter jag som jag vet inte vad:p

Mackan, Saigon och Hellas: tack vad snälla ni är. Han kommer nog bli en stjärna den där, men det krävs en del ridning. Hans ägare säger att han är bättre än en crosstrainer. :)

Hellas: Det är nog från axlarna och framåt som jag stör mig på min sits. Alltså att skulderbladen inte hålls ihop, handlederna inte är tillräckligt stabila och händerna flaxar. Men det är bra att kolla på film ibland för att se vad det egentligen är tränarna menar :P

Hejja på er! :bump:

Här är film när junioren får rida igenom sin kür för första gången! (Tänk på att det är en junior och var vänlig att inte kommentera henne!)
Jag har ritat programmet och hennes tränare redigerat det lite för att göra det lite lättare. Musik har jag och min bror gjort! :)

http://www.youtube.com/watch?v=zshhyOtNWeI&feature=youtu.be

Och här är film från idag då jag tränar för dansken. :) tyvärr så var batteriet i kameran nästan slut så det blev inte så mycket. Ådi bjöd dock på en riktigt fin känsla och jag satt och flinade samt fnissade större delen av passet :love:

http://youtu.be/yhHjZAUR89g

Vilken trevlig häst du har! Och jag tycker ryttaren är duktig. Programmet hade bra flyt och jag gillar sista delen:).

Ser jättetrevligt ut! Gillar verkligen din häst! Vilken fantastisk möjlighet det är för henne att få rida en så fin häst! :)

Det ser väl inte så tokigt ut, han är väl inte så mycket riden egentligen? är inte sadeln för långt fram? tänkte om det stör honom?

Tänk om man hade fått rida en häst som Ådi när man var junior :love:

Tycker det ser tjusigt ut! Ryttaren ser rätt lång ut? får man fråga hur lång hon är och hur hög hästen är? (jag är själv en långskånk, kul att se hur folk i "ens egen storlek" ser ut på olika hästar)

Zarmino, deimion: Tack så mycket:)

NotlikeI: Junioren är ca 180, ådi är 164. Vi letar häst på 170 och uppåt åt henne så det är ingen permanent lösning :)

Jag tycker verkligen att det ser trevligt ut!! Och en härlig musik :)

Angående andra filmen när du rider, ser väldigt fint ut, man kan nästan sätta sig in i känslan du fick däruppe på ryggen :)

tack :) behöver han mer tid så får han mer tid, men vill ju veta om det finns en sportslig chans att han kan bli bra.

Av någon anledning kommer jag och min dator inte längre överens, så den vill inte visa andras youtubefilmer :rage::banghead:

Däremot går det tydligen bra att ladda upp en egen, så här kommer en liten film från i helgen på min lånehäst, en 6-åring e. Topaasch.

http://www.youtube.com/watch?v=_k-lq3VwPZI&feature=c4-overview&list=UUdBswAxhIL302bSmyA7JpkQ

Är väldigt glad för åsikter, synpunkter och tips på förbättringar :)

Vilken fin häst med härligt gung! Tycker du rider väldigt trevligt också:). Vad är det mer än Topaasch i den? Jättefina byten ffa!

Här är film när junioren får rida igenom sin kür för första gången! (Tänk på att det är en junior och var vänlig att inte kommentera henne!)
Jag har ritat programmet och hennes tränare redigerat det lite för att göra det lite lättare. Musik har jag och min bror gjort! :)

En sån härlig häst det är. Hoppas det är ok att jag säger att jag tycker att junioren rider fantastiskt fint! Ser väldigt harmoniskt ut och hon sitter ju som gjuten. Kul för henne att få rida en sån fin häst och det måste vara kul för dig att kunna bidra till utvecklingen för en lovande ung ryttare.

Gillade programmet och ekipaget, men musiken tyckte jag dels hade lite grova övergångar samt saknade röd tråd då det blev en hel del olika genrer (keltiskt, flöjt, lotr, osv).
Men mycket samspelt och en riktig eye-catcher utöver det!
Älskade 0:30-2:10! Har ni komponerat musiken själva?:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 604
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama