Filmstaden förbjuder medhavt godis

Jag är mest fascinerad över att folk verkar gå på bio mest för att äta godis. 😅 "Nu måste jag sluta gå på bio för att godiset blir för dyrt". Va? Jag trodde att man gick på bio för att se en film. Visst, jag fattar att det kan vara mysigt med lite snacks, men att det är SÅ viktigt för folk hade jag inte insett tidigare.
Absolut - jag fattar att diskussionen till stor del handlar om själva policyn från Filmstadens sida, men ändå fascinerad av hur viktigt det verkar vara för folk. 😅

Det handlar snarare hur man ser på och behandlar sin kundgrupp. Få människor gillar tvång.

Ska Filmstaden börja bestämma åt mig vad jag ska ha för godis eller snacks till filmen, så kollar jag hellre på film hemma. Jag är också sån som blir rastlös och ofokuserad när man ska sitta där i nån timme (i synnerhet om fimen visar sig vara lite ointressant ), då vill hjärnan ha lite socker.

Dessutom så vill jag ha helst plockgodis med exakt två av varje sort, jag tröttnar snabbt så ska jag köpa påsar så blir det 5-7 st...

Jag tror jag handlade lite smågodis till rimligt pris på Heron någon gång? Men all godis var stenhård.
 
Åh, kolapopcorn! :love: Det är faktiskt mitt standardsnack när jag går på bio här i UK, så vansinnigt gott!

*duckar*
Alltså, jag är rädd att det inte ens är kolapopcorn. DET är gott. Utan bara popcorn med socker. Det har hunnit smälta liksom men inte karamelliserats till kolasmak. Man vänjer sig för att man inte har något val (förutom att inte äta popcorn alls såklart, dvs. orimligt).
 
Jag tror risken/chansen är större att folk mer och mer slutar gå på bio helt oberoende av godis. Det är ju det som skett de senaste årtiondena.

Det som talar emot att det blir en självklarhet är att det med dagens priser är ohållbart för många och därmed så är det inte troligt att det kommer att ske.
Det säger jag inte emot. Möjligheten att se nya filmer mer lättillgängligt och billigare drar nog ner biobesöken. Möjligen kan det bla vara därför Filmstaden vill se över sina inkomstkällor.
 
Jag är mest fascinerad över att folk verkar gå på bio mest för att äta godis. 😅 "Nu måste jag sluta gå på bio för att godiset blir för dyrt". Va? Jag trodde att man gick på bio för att se en film. Visst, jag fattar att det kan vara mysigt med lite snacks, men att det är SÅ viktigt för folk hade jag inte insett tidigare.
Absolut - jag fattar att diskussionen till stor del handlar om själva policyn från Filmstadens sida, men ändå fascinerad av hur viktigt det verkar vara för folk. 😅
Instämmer, jag kan gå på bio utan godis. Dricker gör jag aldrig, då blir jag bara kissenödig och måste springa på toa (lika med missar bit av filmen).

Nu var det längesen jag gick på bio, inga filmer som släpps lockar mig. Snarare det som avgör om jag går på bio, godis eller inte på bion är inte så viktigt. Skulle jag vilja ha något köper jag nog det billigaste, snål som jag är. 😅
 
Men du, nu är vi ju flera stycken som har påpekat att vi tycker att du har en tråkig ton i dina inlägg och som, enligt dig, "läser in alldeles för mycket i vad jag skriver". Är det då inte rimligt att du själv taggar ner lite, andas och funderar lite över om du kan uttrycka dig bättre? Eller är det bara andra det är fel på?

Vi behöver verkligen inte hålla med varandra om allt, det vore ju jättetråkigt (särskilt på ett diskussionsforum :D), men kan vi verkligen inte hålla en högre nivå än såhär?
Jag har sett två som skrivit det, sedan var det några som gillade att @BornAgain mycket tydligt går mot mig som person och påstod en massa dravel.
Jag hoppas att dessa tänker nästa gång de läser ett inlägg om mobbning och funderar vad de själva kan vara medverkande till.

Det jag gjort är att på ett raljerande sätt bla skrivit om de stora kassarna bla @Avalbane nämnde och att vi svenskar kan äta mindre godis(som är bland de bästa i världen på detta) är ju ingen nyhet. Lågprisgodis är inget annat än lågprisgodis i jämförelse med dyrt biogodis. Dessutom ser jag inte det negativa i att köpa billigt godis? Det enda är att Filmstaden inte tillåter det nu då. Ibland får man nog tänka på vad man själv läser in och vilka glasögon man har själv. Jag förstår att vissa tar saker ordagrant och att det är lättare att missa i skrivet format att det inte ska göras. För nej, det betyder inte att jag menar att varje besökare svullar i sig en massa godis eller att jag ser ner på godisätare i något slag.
 
Men du, nu är vi ju flera stycken som har påpekat att vi tycker att du har en tråkig ton i dina inlägg och som, enligt dig, "läser in alldeles för mycket i vad jag skriver". Är det då inte rimligt att du själv:) taggar ner lite, andas och funderar lite över om du kan uttrycka dig bättre? Eller är det bara andra det är fel på?

Vi behöver verkligen inte hålla med varandra om allt, det vore ju jättetråkigt (särskilt på ett diskussionsforum :D), men kan vi verkligen inte hålla en högre nivå än såhär?
Sedan tycker jag såklart också att vi ska kunna tycka olika:)
 
Alltså, jag är rädd att det inte ens är kolapopcorn. DET är gott. Utan bara popcorn med socker. Det har hunnit smälta liksom men inte karamelliserats till kolasmak. Man vänjer sig för att man inte har något val (förutom att inte äta popcorn alls såklart, dvs. orimligt).
Kola popcorn kan jag tänka mig, men inte popcorn med socker.
Aha, ni pratar om dem som bara är sockrade liksom. Då håller jag med! Jag tycker iofs inte att de är äckliga, men inte goda heller. Smakar mest som söt frigolit. :cautious:

Det värsta är påsarna som säljs här som är en blanding av sweet & salty, alltså sockrade och saltade popcorn. De verkar väldigt populära, men för mig är det helt värdelöst att inte ha en susning om det jag stoppar in i munnen kommer att smaka salt eller sött!
 
Har du smakat på frigolit? :p
Japp! Av det här märket. De kallar det popcorn, men i själva verket är det frigolit ;)

1649963900257.png
 

Liknande trådar

  • Omröstning Omröstning
Gnägg Hej alla underbara hästmänniskor! Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 461
Senast: nejlica
·
Äldre Satt på jobbet i går natt, hade inte mycket för mig och surfade lite på mobilen. Var inne på fb och såg att en vän till mig delat en...
28 29 30
Svar
599
· Visningar
48 961
Senast: Oldie
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Jag har gått och funderat på detta med foderhäst en tid nu. Väntar på den ultimata dealen- där jag på något...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 895
Senast: Myzan87
·
Ekonomi & Juridik Jag har inte haft egen häst på snart tio år, har tidigare haft tre. Nu har jag efter flera års uppehåll samt lågavlönade jobb och...
2
Svar
21
· Visningar
4 273
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp