Jag tycker för övrigt också synd om hemtjänsten. Visst, det är ett jobb som många kommer och går i, men så hade det kanske inte behövt vara med vettiga anhöriga, chefer, brukare och arbetsvillkor och övriga anställda som inte beter sig som häxor mot vikarier som försöker komma in i arbetet. Jävlar vad mycket skit personal får ta från alla håll. Helt ofattbart att folk orkar arbeta inom hemtjänsten men som sagt, för de flesta är det ett jobb de går igenom och sedan lämnar. Sedan gnälls det för att det kommer nya som inte kan någonting.
En sund arbetsplats borde ju arbeta för att få bort sådana här grejer, att brukares anhöriga slänger upp kameror lär ju knappast hjälpa att skapa en sund och välmående arbetsplats (ja, jag har jobbat inom hemtjänst i tre kommuner, detta var genomgående i varje kommun och är dessvärre fortfarande trots att det var många år sedan jag lämnade så inget har gjorts för arbetsmiljön).
En sund arbetsplats borde ju arbeta för att få bort sådana här grejer, att brukares anhöriga slänger upp kameror lär ju knappast hjälpa att skapa en sund och välmående arbetsplats (ja, jag har jobbat inom hemtjänst i tre kommuner, detta var genomgående i varje kommun och är dessvärre fortfarande trots att det var många år sedan jag lämnade så inget har gjorts för arbetsmiljön).