Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Jag kan ju också passa på att uppdatera lite här.

Vi var ju till Tammsvik på utställning förra helgen. Det gick rätt bra :D Bästa Pernilla visade Wahidah och då vann hon bruksklassen. Det är första gången Wahidah har ordentlig konkurrens och faktiskt vinner. Det är bara att konstatera att jag inte ska visa min hund själv. (Då går hon bara tvekande och tittar på mig, undrar när vi ska börja med lydnadsmoment eller så :p)
90348_1343595041.jpg

Jag passade såklart på att fotografera lite andra hundar också.
Pralin_igen.jpg

67377_1343595065.jpg

66396_1343595034.jpg

61241_1343671152.jpg

72941_1343671134.jpg

Sedan har jag lite bilder på när vi tränat agility:
Hoppeliskutt.jpg

42147_1343857860.jpg

74366_1343857866.jpg

och så har vi såklart varit ute på bus :D
87379_1344190951.jpg

Nu på söndag är det lure coursing-tävling och om någon vecka blir det rallylydnadstävling. Mycket tävlande nu känns det som. Me like!

Men åh! Så snygg Wahidah blivit i kroppen! :love: Grattis till vinsten i klassen.
Har du någon film när ni kör agility? Hade varit kul att se, ni ser ju skitduktiga ut!

Tack! :D

Jag hade hoppats lite på att det skulle filmas det där träningspasset, men det blev enklare med fotografering ;)

De agilityfilmer som finns är pinsamt gamla. Verkar gå ungefär ett halvår mellan gångerna vi filmar det, såå nu börjar det väl snart bli dags för en ny film.
Här är från förra året: https://www.youtube.com/watch?v=do4XhgX2jko

och här är från tidigare i år, dock bara tunnel och nybörjarslalom: https://www.youtube.com/watch?v=j26bZOaOw5U

Dagsfärska foton på vår lilla flock.

33210146.jpg

33210147.jpg

33210148.jpg

Och så världens bästa Donnie som har bättre saker för sig än att stå och vara snygg
..som att inta skepnad av en studsboll
33210203.jpg

..och att aportera råttor:love:
33210204.jpg

Haha, ååh. Vad kul att se! Wahidah är så galet söt! :love:
Utifrån bilderna ser ni ju ut att ha utvecklats enormt dessutom! :)

Nästa gång vi är i Stockholm hör vi av oss! Helkroppsbilder är det tunt med, ute springer mest den lilla knäppisen, och när hon måste stå stilla sjunker hela hon ihop :p Men ska försöka få till något hyfsat någon dag! Den där vita tikens uttryck var ju to die for, känner igen det så väl i Nikki.

Underbart med alla fina bilder, ska försöka få ändan ur och bidra själv :)

Här händer det lite grejer...tydligen lite snabbare än jag planerat :p

Jag vet inte exakt dag än, men troligtvis nästa vecka, ska jag få hem en Italiensk vinthund på prov att ha här hemma en vecka!! :love::bump:

En 6årig STOR kille, på 9kg. Det roliga är att han är från samma kennel som den IGn jag la upp bild på här sist, som vi mötte på tåget! Och mest troligt är dom dessutom kulllsyskon då dom båda är 6 år, och båda är stora..8 respektive 9 kg:s klumpar :D

Jag ska först ha honom på prov och sen bestämma mig för om jag ska behålla eller inte. Men han skulle då inte flytta in hos mig förrän om ca 2-3 månader då jag troligtvis flyttar ner till Malmö igen :)

But I'm soooo excited!!! :banana::banana:

En bild på sötnosen:

201289141131282516258_sbig.jpg

wow vad roligt! tror jag såg den där killen på blocket häromdagen eller är jag fel ute?

heheh ja där ser man :D Jag hörde av mig till kenneln, fick namnet av damen jag träffade på tåget, och visade intresse..sa att om dom kommer ha någon vuxen omplacering framåt hösten så får hon gärna höra av sig. Och så plötsligt samma dag så finns den hunden ute på annons och det känns faktiskt lite som "it''s ment to be" :angel: Då jag fick så bra kontakt med damen på tåget och hon bor oxå nära Malmö, så då kommer vi kunna träffas...och jag är sååå spänd på att veta om hundarna är syskon.. det vore ett riktigt sammanträffande :D

Misiaczek: Vilken fin pojke! Lycka till! :D

Behöver hjälp med ett ämne som kan stötas och blötas i all evighet -foder!
Arcano har gått på Specific sedan han var liten valp, men är inte helt nöjd. Tycker han skiter lite för ofta, ca 3-4 ggr/dag och fler gånger om vi är ute på långpromenader. På en långrunda kan han bajsa 3 ggr, första gången är det bra, andra gången löst och tredje gången kommer det bara lite diarréaktigt.
Förstår att det sätter fart på magen att springa löst, men på de här promenaderna går han kopplade.

Jag har märkt redan från början att han är lite känslig i magen och hade tänkt gå över på färskfoder. Provade ge honom ett köttben, en oxhals, förra veckan som hör till maten jag tänkt prova. Han har varit jättedålig hela veckan! Vi har varit uppe om nätterna, jag har fått spruta i honom vatten och han har vägrat röra på sig för han haft så ont i magen. Nu är han bra igen tack vare Hill's i/d-foder och Canikur, och nu vill jag lite långsamt gå över på någonting nytt.

Jag köper inga foder från långt-bortifrån med hänsyn till miljön, utan helst svenskproducerat eller från grannländerna.
Vad tror ni om Magnusson? Har varit nöjd med det på tidigare hundar, men vet att en del kan bli dåliga i magen pga att det är "för energirikt".

Misiaczek: Vilken fin pojke! Lycka till! :D

Tack tack!! :)

halvt kl

Pratade med ägarna idag, och den 25e bestämdes det att jag ska åka ner till Hässleholm där de kommer befinna sig på landet med hundarna. De ville även att jag ska sova över den natten och sen på söndan åka hem med hunden, så vi alla hinner lära känna varann lite. Och DET gjorde mig sååå nervös :eek: Gud alltså om jag känner mig själv så kommer jag vara ett nervvrak under hela vistelsen och kommer känna att dom dömer ut mig varje sekund, så kommer säkert bete mig som att jag "har något att dölja"....:o (Har lite svårt med nya människor när jag känner press på mig att jag måste imponera eller liknande :( ) Dessutom..jag sover inte ens över hos mina vänner...har jättesvårt att sova "borta"....... Så detta kommer bli jättejobbigt för mig... Men förhoppningsvis blir allt detta värt det...känns som den hunden är rätt för mig

Senast ändrad:

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat