Sv: Femte vinthundstråden!
Jag har varit iväg på lite äventyr i helgen!
Det blev utställningspublik ena dagen, lure coursing andra dagen och på måndagen och halva tisdagen var jag på "min" kennel, fotograferade valpar och pussade älsklingshundar.
Att vara utställningspublik var för ovanlighetens skull helt underbart kul! Domaren berättade nämligen vad han gillade med alla hundarna och efter bästa hane/bästa tik så berättade han högt för hela publiken vad han tyckte om de olika hundarna, varför han placerat dem, vad han ville se hos en saluki och vad han absolut inte ville se. Roligt var också att en av tikarna som jag tidigt under dagen fastnade för sedan blev både BIR och BIS
Domaren verkade vara jättetrevlig och åh, jag ångrar faktiskt att jag inte anmälde till den utställningen.
På lure coursingen sprang Wahidah mot två hundar som ägs av en bekant. Båda loppen gick finfint vad jag vet, men poängen blev ändå usla. Jag struntade faktiskt i det, jag var så glad för att hon sprang fint eftersom hon blev diskad förra gången hon tävlade.
När vi var på kenneln så blev det som sagt var lite valpfotografering. En av valparna hade hunnit lämna kenneln (valparna är 8 veckor nu), men resten kunde fotograferas. Wahidah är dessutom faster till de här valparna, så det var lite extra kul.
Här är min favorit, Bertil, som ska till England.
Här är Silver.
Brun, som nu bor hos pappa Waqar i Finland.
Blå, som jag tror blir galet vacker som vuxen.
Orange. Hon var helgalen och ville hoppa ner från strykbrädan hon fotograferades på. Hon stannar på kenneln.
Här är Badia som ska bo hos min granne.
Sist fotograferade vi lilla Rosa.
Vill ni så kan jag lägga in fler bilder från resan, men jag tänkte att valpbilder alltid är populärt