Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Åh vad kul! Jag såg den också på blocket - verkar toppenfin! Lite mer robust också så kan ni vara med på våra whippetträffar när du flyttar ner :banana:

Oroa dig inte för övernattning och sådär och släpp kraven - du är en bra hundmänniska så lita på dig själv en smula. Det komer att gå kanon! Lycka till :D

Tack!! :D
Jaa hehe jag har tänkt på dig/er mycket..speciellt när jag var nere i helgen då det var första gången jag hade med Cashmir, tänkte att det hade varit superkul att få träffa er :laugh:
Så flyttar jag ner så måste vi definitiv träffas!! :D

Tänkte dock fråga dig som bor där...finns det några bra inhägnade rasthagar i Malmö?? För av det jag minns när jag bodde där innan var att det fanns typ väldigt små "grushagar" lite här o var i stan...men inget med en stor gräsplätt som skulle passa vinthundar? För det är ju nämligen så att den här Italienska vinthunden inte kan vara lös för fem öre enligt ägarna. Den tar tydligen minsta lilla tillfälle till att rymma och skulle inte klara av att ens springa lös på ett öppet fält. Så det är en av de större anledningarna till att jag valde ha hunden på prov...då jag måste känna efter hur det skulle va att ha en hund ständigt i koppel (har inte haft det med mina senaste hundar). Cashmir går helt lös på morgonen/kvällen och även i skogen, han har sett både rådjur och hare men har aldrig satt iväg efter dom efter ett bestämt "stanna" från mig. Så på vis har jag tur med honom.. (eller så är jag duktig på att uppfostra ;) )

Så om jag bestämmer mig för att ta över IGn så skulle det vara bra om jag åtminstone skulle kunna släppa dom lösa i någon bra stor hage.
För på hundstranden känns det som en omöjlighet just nu :p

Vad roligt med en liten IG i familjen. De är ju så fina!
Såg också honom på blocket och tyckte han var himla fin (börjar själv bli väldigt sugen på en vovve till i familjen) men jag hoppas på och letar efter en whippa :)

Här kommer lite blandade bilder från oss

_DSC0816.jpg

_DSC0797.jpg

IMG_2266.jpg

IMG_2926.jpg

IMG_2270.jpg

IMG_2644.jpg

Var länge sedan jag la upp bilder på min hund också, här är lite kort på en numera vuxen galgopojke :)

IMG_1506red.jpg

IMG_1243red.jpg

IMG_1220red.jpg

IMG_1146red.jpg

557104_3484976003114_495482228_n.jpg

564690_3484968082916_920120612_n.jpg

KL.
Vi har varit på valpträff!

Syster, Vilja och moster.
418957_3600336488570_355014015_n.jpg

Vilja och moster
319418_3600343248739_535877720_n.jpg

Vilja (i höglöp :angel:)
405252_3600343928756_1615820030_n.jpg

vad fin han var :love: du borde definitivt lägga upp bilder lite oftare, en snygg galgo måste ju få synas! :)

Och jag tänkte tvärtom hehe.. vilken skillnad på just huvudena! Viljas syster och moster var mer lika än systrarna :D

jo, Viljas huvud var ju inte så likt dem två, på henne tänkte jag främst på ögonen. men systern och mostern var mest lika, ja! :)

Jo dom hade ju alla likadant uttryck och blick :)

Den 25e, så om 11dagar!! Jag längtar så himla mycket!!! :D

Vilja och hennes moster är nästan identiska i verkligheten. Det som skiljer är att moster har mer massa. Ropade på fel hund några gånger :o

Jag tycker också att de är superlika. Ögonen, öronen och huvudformen är så otroligt lika. Moster har lite mer underkäke bara.

I Tammsvik så kände jag Lime direkt eftersom jag först tyckte att det var Vilja.

KL*

Blev en liten "vinthunds-date" i Linköping igår minsann. Jag, Misiaczek, Intealls och en tjej till (som inte hänger på Buke) träffades med våra hundar och lät dom busa av sig lite. Verkligen supertrevligt för både oss och hundarna. Knäppte en hel massa kort men tyvärr å ballade kameran ur så bilderna blev jättesmå = kan inte redigera dom. Men här är i alla fall några stycken
DSC03385.jpg

DSC034522.jpg

DSC03421.jpg

DSC03399.jpg

DSC03490.jpg

DSC03493.jpg

DSC03518.jpg

DSC03527.jpg

DSC03534.jpg

DSC03567.jpg

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka