Sv: Femte vinthundstråden!
I helgen tog jag och Cashmir tåget ner till Malmö, för jag har min lägenhet kvar där som jag hyr ut i andra hand. Så nu var det dags igen och jag bestämde mig för att åka ett par dagar innan nya hyresgästens inflytt för att ha tid att åka och besöka den berömda Hundstranden i Malmö som jag hört så mycket om
(Är nog även där
Melli alltid tog så fina strandbilder!)
Måste säga att både jag och Cashmir fick oss en chock när vi kom dit...ja jag har då aldrig sett något liknande! Det var alltså en stor strand plus en stoor gräsplan där det den dagen var säkert uppemot 60-70 hundar som alla sprang lösa medan ägarna låg på stranden/gräset och solade eller hade picknick!!
Cashmir visste inte vad han skulle ta sig till..massa hundar sprang plötsligt fram till oss och skulle leka med honom, men jag vågade inte släppa honom eftersom jag framförallt inte är van vid att ha honom lös bland sånt "kaos"..så han ylade och skällde och drog och betedde sig som en galning i kopplet när vi gick runt där.. Så tills sist frågade några mig varför jag inte släpper honom..och sa att jag skulle göra det. Så det vågade jag göra till sist.... Och i det ögonblicket insåg jag att Cashmir hade kommit till hundparadiset
Har aldrig sett honom så lycklig, eller någon annan hund för den delen heller!! Han som hatat vatten/bad innan la gasen i botten och "rejcade" rakt ut i vattnet och skulle jaga alla hundar i både vatten och på stranden. Han gjorde riktiga glädjeskutt i vattnet och betedde sig som en riktig pajas! Folk fick sig ett gott skratt, och många frågade om det var första gången vi var där..det syntes sa dom
Hur som helst, jag är så glad över att vi åkte dit och resan blev med allt annat väldigt lyckad!
På vägen hem i tåget stiger det på en dam med en Italiensk vinthund. Självklart måste Cash hälsa på honom, dom blev vänner snabbt och skulle så klart busa på tåget
Dessutom hade dom likadana halsband!
Jag blev jätteglad över att träffa dom, då jag ju bestämt att själv skaffa en IG till hösten! Det var kul att träffa på ett modigt och framåt exemplar, som INTE skakade eller var nervös/reserverad (det är den bilden jag fått av IG tidigare =) )
Först ner med framdelen och sen avvakta.. (Cashmirs sätt att sakta närma sig hunden...
)
Bus
Han var ganska stor den här italienaren