Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

kl

Finns det någon här som bor i Växjötrakten? Skulle va kul att ses å ta en promenad! Då jag inte kommer härifrån ursprungligen så känner jag inte så många öht, speciellt inte andra hundmänniskor.

Jag bor inte i växjö, men i kalmar. så skulle ni ha vägarna förbi någon gång så går jag gärna promenad :)

kl

Nu har Bot kommit hem till oss, efter en lång resa för husse och matte =) Han har varit ganska orolig både igårkväll och idag under dagen, vilket inte är helt konstigt, då han aldrig varit ensamhund och då han dessutom skiljts från sin flockledare. Men vi biter ihop och försöker sysselsätta honom så gott det går. Just nu är jag på jobbet, så sambon får ta hand om hund och barn :cool: Han har häcken full vill jag lova. Men jag hoppas verkligen att han finner sig tillrätta snart.

Vilken härlig tråd och vad roligt med så mkt fina bilder på fina hundar!

Jag har en whippethane på 15mån, Arrak, vi håller på med rallylydnad, viltspår, utställning och lure coursing. Bor strax söder om Växjö. En underbar och härlig kille, länkar till hans blogg här: http://bellsweetsoverthetop.blogspot.se/

Jag gissar att du vet att kullsyrran Vilja finns här på Buke? :)

Nej men hej :D Inte visste jag att du fanns på Buke. Antar att vi ses hos Lena på valpträffen i augusti? :)

KL.
En liten allmän uppdatering är att Vilja sprang ett jättefint sista licenslopp (med Philosophias Dafne som stödhund) idag och nu är licensierad lure coursing tjej :D

kl

En liten uppdatering! Bot har varvat ner och börjar känna sig hemma nu. Han har till och med varit ensam hemma först korta stunder sen en längre stund. Verkar ha gått bra, inget trasigt hemma och ingen granne har klagat ;) Han är verkligen underbar på alla sätt! Men igår råkade jag klippa honom i pulpan :cry: Jag hade glömt bort hur mycket det blöder, hela köket va som ett blodbad! Men han verkade lugn och jag hoppas inte det förstör något.

Bilden är från tidigare idag

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/295301_3843282473534_1555560172_n.jpg

vill bara berätta att vi snart får hem vår första Saluki :love:

dagarna går långsamt! ;)

KL*

några dagsfärska bilder på min lilla tjej. Har hunnit bli 1 år, oj vad tiden går fort!
Vi har kommit igång med race-träningen och Loppan får massor med beröm från alla "race"-människor för att hon är så duktig. Jag är ruskigt stolt över henne och det är verkligen superkul med race:laugh:
1-37.jpg

2-30.jpg

3-24.jpg

4-18.jpg

7-14.jpg

8-17.jpg

Underbart fin, som vanligt!! :)

Cash och jag undrar om du och Loppan har lust att ses snart nån dag för lite spring och bus?? :D

en söt liten trefärgad? (ser ut som black&tan med lite vitt på?) hane :love:

ska bli super kul att få lära känna honom och lära sig allt :)
har du några tips? något jag ska tänka på? ;)

Varifrån kommer han? Ålder? Namn? :D

Tänk på att ha tålamod, tålamod, försök hitta på KUL saker ihop och få honom att tycka att det är roligt att vara med dig, då kan ni bygga en bra relation ihop och det vinner man enormt mycket på oavsett vad man vill göra sedan.

KL*

raceträning igår och Loppan fick för första gången prova att springa tillsammans med en annan hund. Gick verkligen kanonbra och jag är så stolt över henne! Ursäkta att jag bombar tråden med bilder :P
26-3.jpg

31.jpg

35-1.jpg

39-1.jpg

40.jpg

28-2.jpg

Hon är så fin Loppan och vad kul att det går bra med racet! :) Det syns att hon verkligen har börjat muskla på sig.

Jag har förresten träffat ett kullsyskon till Loppan. En bekant med whippet hade honom hos sig ett tag i väntan på att han skulle placeras om. Han var verkligen jättemysig!

Varifrån kommer han? Ålder? Namn? :D

Tänk på att ha tålamod, tålamod, försök hitta på KUL saker ihop och få honom att tycka att det är roligt att vara med dig, då kan ni bygga en bra relation ihop och det vinner man enormt mycket på oavsett vad man vill göra sedan.

han kommer från Töreboda, är 8 veckor i morgon 26/7 men hämtar honom först den 3/8... han heter Gullmola Paradise City

http://gullmola.weebly.com/male-3---gullmola-paradise-city.html

här är han :)

tack för tippsen! ska göra vad jag kan :)

ok :)

är det något att ha? du som är lite insatt ;)

jag bor i Nossebro, ca 15 minuter från Tångahed (Tånga brukar dom flesta vinthundsmänniskor känna till ;) )

Inte en kombination jag själv skulle välja att köpa hund från (jag är å andra sidan hysteriskt kräsen ;)), men en vän har en hund från samma kennel och hon är hur nöjd som helst med honom, han är tydligen supertrevlig, mysig och fin. (Jag har tyvärr inte hunnit träffa honom) Det ska iaf bli spännande att se vad det blir av din lilla krabat! Har du hunnit tänka på några framtidsplaner redan?

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp

Hästrelaterat