Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

KL*

När det gäller Cashmir och hans skada, så har vi äntligen fått svaret från MR som gjordes för ett tag sen.. och vet ni vad veterinären sa i telefonen: "Det hittades absolut INGENTING"!!! Såå, förutom artrosen i tårna, så friskförklarade han Cash och sa att det din hund behöver är att komma ut och SPRINGA! Han måste få börja röra på sig och använda benen...hans kropp har varit stilla för länge och måste nu börja bygga upp muskler och användas på rätt sätt! Ni aaanar inte vilken känsla det var att få höra det där!!! Att det min hund egentligen behöver är att få springa, lös!! :banana:

Naturligtvis får börja lite sakta och trappa upp det hela, så vi får börja med lite kortare lösspring, och en del uppvärmning först, och sen lite massage efteråt (han haltar fortfarande då och då när han är för passiv och blir stel), men nu när jag vet att det absolut inte är något fel med hans rygg och att mjukdelsskadan i låret läkt ut så kan jag börja träna med honom och aktivera på ett helt annat sätt! Jag har äntligen fått min hund tillbaka, som jag egentligen aldrig hann få :p

8 hela månader har jag väntat på svar...och trodde ALDRIG att det var det här svaret jag skulle få när det t.o.m var snack om avlivning ett tag :eek:

Men nu ni, nu ska min vinthund äntligen få bli just det han är..en vinthund! :love: Så förberedd er på en hel del springbilder framöver :D

Nu ska han inte längre få vara min soffpotatis utan ska få bli en aktiv sällskapshund..och jag tror han kommer ääälska det! :bump:
201261917462362516258_sbig.jpg

Så bedårande! :love: Lycka till med den lilla huliganen. Njut av valpdoften och ha den lilla valpen så nära inpå kroppen som du kan (gärna innanför jacka/kofta när du är ute och går). Det är mitt bästa valptips. De känner sig trygga och blir lugna av kroppsvärmen och ljudet av ens hjärta.

Själv känner jag lite sorg över att Gaia håller på att lämna valpstadiet (blir 6 månader i morgon). Hon har varit en så underbar valp (Dafne ville jag bara skulle bli vuxen, hennes valpperiod gav mig gråa hår :D), men jag hoppas att hon får behålla sin glada clownmentalitet resten av livet.

Tack! ^^
Ooh, framförallt om det är kallt ute kan jag tänka mig att det uppskattas :P Han är väldigt framåt dock och det enda han har varit lite dålig på sen han kom igår eftermiddag är att äta...

Hihi, min kille benämndes som clownlik och jag måste säga att jag håller med xD Hundar med humor gillar vi :)

Åh vad härligt att läsa! Vad kul! :)

Här kommer en bild på Tibban som en polare tagit

tibbansnyggve.jpg

kl!

Vilka fina vintisar alla har! Jag kommer på söndag att bli whippetägare, efter många års längtan! Det är en tvåårig kille som min kompis haft (hon har även haft hans pappa, som jag förälskade mig i för 10 år sedan). Detta känns så himla kul, spännande, skrämmande och alla känslor på samma gång :p Så jag kommer nog hänga lite här och komma med massa dumma frågor i framtiden :D

kl!

Vilka fina vintisar alla har! Jag kommer på söndag att bli whippetägare, efter många års längtan! Det är en tvåårig kille som min kompis haft (hon har även haft hans pappa, som jag förälskade mig i för 10 år sedan). Detta känns så himla kul, spännande, skrämmande och alla känslor på samma gång :p Så jag kommer nog hänga lite här och komma med massa dumma frågor i framtiden :D

Åh så kul! :bump: (och så bra att du puttade upp vinthundstråden :D)

Lova att visa bilder osv när han kommit! Och överös oss med frågor och berättelser och allt möjligt om du känner för det ;)

Cashmir: Vad sen jag är nu, men har knappt hängt här på ett tag. GRATTIS :bump: vad roligt att ni äntligen får börja ha ett riktigt roligt vinthundsliv. Att se sin vinthund springa är verkligen en fröjd för ögat!

Nethril: vad fin han är! :D

kl!

åhhh grattis! du kommer bli världens lyckligaste hundägare, det är jag säker på. jag är själv ganska nybliven salukiägare, 2 månader nu ungefär, och det är underbara hundar.

Nu börjar jag räkna ner dagarna! Kommer uppdatera med bilder sen. Kan man länka från FB? Har inte hängt här på aslänge!

kl

Finns det någon här som bor i Växjötrakten? Skulle va kul att ses å ta en promenad! Då jag inte kommer härifrån ursprungligen så känner jag inte så många öht, speciellt inte andra hundmänniskor.

Vilken godbit! Och vad klok han ser ut.
Imorgon smäller det! Då förväntar vi oss bildbomb :)

Vilken härlig tråd och vad roligt med så mkt fina bilder på fina hundar!

Jag har en whippethane på 15mån, Arrak, vi håller på med rallylydnad, viltspår, utställning och lure coursing. Bor strax söder om Växjö. En underbar och härlig kille, länkar till hans blogg här: http://bellsweetsoverthetop.blogspot.se/

kl

Finns det någon här som bor i Växjötrakten? Skulle va kul att ses å ta en promenad! Då jag inte kommer härifrån ursprungligen så känner jag inte så många öht, speciellt inte andra hundmänniskor.

Jag bor strax söder om Växjö, träffas gärna och går en promenad, är ofta inne i Växjö. Inget går ju upp mot lite whippetbus heller:)

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka