Sv: Femte vinthundstråden!
KL
Kom precis in efter ett jobbigt möte med en border Collie tik.. Alltså Tindra älskar verkligen andra hundar och har alltid gjort det! Nästan varje gång vi träffar en ny hund så lägger hon sig på rygg och visar sig i underläge.
Men det finns en border Collie tik häromkring som hotade henne för någon månad sedan (hon gillar tydligen inte andra tikar sa ägaren) och i ställer för att inte bry sig eller visa sig i underläge mot henne så blir hon arg..
Jag och Tindra har bara stött på den en gång efter det, tiken började visa sig aggressiv mot Tindra, morra/spänna sig osv. Då börjar Tindra skäll-skrika som en galning
Jag tryckte ner henne i backen och då slutade hon. Detta var häromdagen.
Idag stötte vi på en helt annan border Collie tik, men som är lik den förra till utseendet. Allt börjar bra; Tindra viftar på svansen är nyfiken och glad. Jag fortsätter gå, hejar på ägaren och pang - Tindra blir galen..
Jag fick återigen trycka ner henne och denna gången släppte hon det snabbare (tittad inte efter den och skulle ha sista ordet) utan gick med mig super-fint. Men usch det känns så jobbigt.. Hon har alltid funkat med andra hundar.
Har ni några tips? Låter väl förövrigt lite hårt att jag trycker ner henne (tar ju inte i med våld) men det är liksom ett måste.. Det enda sättet att få kontakt med henne..