Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Vilka fina bilder :)

Vältning i målgången.
17487_1335211411.jpg

hehe, lite inne i trasan? :D

KL.
Vilja har fått en ny kompis! En två månader äldre dobbermanntik som inte har något emot att jaga henne. Toppen tycker Vilja!

33025169.jpg

33025517.jpg

33025177.jpg

33025181.jpg

33025206.jpg

Knappt sugen ;)

KL

Mina doggsar har också fått en ny vän. Min väninna (hon med galgon Daisy) har köpt sig en lurcher från HUH. Den är förmodligen grey/whipp, eller vad tror ni? Han är snart 6 månader gammal.

16887_1335389414.jpg

13116_1335389423.jpg

Valp :love:
Kanguru.jpg

Daisy tar uppfostringen på allvar.
15915_1335432392.jpg

-KL-

Nuuu kan jag inte hålla mig längre, men förhoppningsvis blir jag med saluki den 6e Maj om allt går som det ska :love::love::bump:

Vet inte om någon mer än Red_chili kommer ihåg att jag skrivit ett par gånger här, men nu är min dröm på väg att bli sann!

Grattis! Men vad har hänt med Fluffy? Har du inte kvar henne?

Åh herre min je vad underbart söt liten herre! Han påminner mig om min första salukikärlek!

Grattis Netted!

Idag åker min mamma iväg och hämtar sin andra whippet. En väldigt söt liten tik som heter Shayna. Otroligt söt liten tjej med väldigt säreget utseende. Tyvärr inte godkänd enligt svenska rasstandarden men mamma förälskade sig ändå i denna valp redan från start.

Jag länkar bilder från facebook som uppfödaren lagt upp, hoppas det är ok.

578708_10150642488086176_578581175_9609297_440075389_n.jpg

544455_10150633271616176_578581175_9577525_1412241318_n.jpg

Jag ska bjuda er på fler bilder längre fram. Det blir spännande att se om hon får behålla sina klarblå ögon även i vuxen ålder.

Åh blir det ni som får henne! Så skoj att få följa henne lite via dig. Jag har också förälskat mig lite i henne. Lite partisk i och med att Tee Tee är mamma till Khaki också och att hon har samma färger :angel: Hon är ljuvlig - Grattis din mamma :D

Åh herre min je vad underbart söt liten herre! Han påminner mig om min första salukikärlek!

Visst är han :love: Tyvärr inte helt rumsren men matten har semester i tre veckor så hon hoppas att han ska lära sig till dess :)

KL

Hittade foton på nätet från LC-tävlingen i Falköping här: http://hoffpix.com/LC120421/

Det är ok att dela fotona på nätet enligt fotografen. Khaki kom med på fotona: 273-283.

Jag lovar att lägga ut fler bilder. Och självklart ska jag ösa blå grejer över Shayna, allt för att framhäva hennes vackra ögon. Haha. Tjejen borde ju bara bli sååå läcker i ett babyblått täcke. ;D
Hon kommer antagligen att vara hemma hos mig hela nästa vecka så då ska jag fota.

KL

Tindra hälsar tack! Är förresten sugen på att testa lure coursing med Tindra. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga bara. Några tips? Bor i Alingsås.

Åh, ja - självklart ska hennes färg vara blå alla dar i veckan :love:

jarnroos: Vad kul :) Klart du ska testa! Du borde ju till höra VKLC västra då. Här är deras sida:http://www.vklcv.svvklc.se/ Första träningen brukar vara gratis och sen måste man vara medlem och då kostar det 30,-/träningslopp och 60,- för licenslopp. Lycka till :)

Grattis! Men vad har hänt med Fluffy? Har du inte kvar henne?

Tack! Jooo jag har Fluffy kvar :) Men hon har fått diskbråck så det blir liksom inga överdrivna aktiviteter eller så med henne, så det kändes som ett perfekt tillfälle att utöka flocken med en hund jag kan ställa ut och träna och åka runt lite med :)

Nya bilder på Shayna. Hon ser ut som en docka med sina blå ögon.

303405_10150717326213030_528978029_9888213_121780317_n.jpg

535066_10150717336423030_528978029_9888268_998799611_n.jpg

Sen ville visst Vera också vara med på ett hörn.

394322_10150717339528030_528978029_9888276_1234897845_n.jpg

Tror att mor min kommer att få en till stor whippet. Shaynas ben är redan grövre än Veras och hennes tassar är större. :angel:

*kl*

Idag har jag & Puma debuterat i Rallylydnad.
Vi fick 78 poäng, mer än jag förväntat mig. Hon var inte alls på G i dag, gick med näsan i marken o var okoncentrerad (dock tyckte jag det var många hundar som var okoncentrerade)
Sen nu veckorna innan tappade jag helt gnistan med att träna, så vi tränade inte direkt merän la in lite på promenaderna....Men vi blev ju godkända.

Av 106 startande var det bara EN vinthund, och det var jag med lilla Puma :) och kul att folk var positiva till att jag kom ed whippet!!
Nu ska jag försöka hitta gnistan igen, så ska vi på det snart igen så vi kan få bättre poäng.

kl*

Åh så många härliga nya bilder på underbart fina vovvar!!!

Aningsfull: Gud vilken skönhet, blev helt kär! :love:

kl igen..

Här har det gått lite framåt. Besöken hos fysioterapeuten är slut nu, han blev ju bättre i låret/tassen och visar ingen smärta där mer. Det är dock ryggen som spökar fortfarande... så jag har kontaktat veterinär och ville boka tid för röntgen redan för drygt en vecka sen, men dom ville först skicka efter hans journal från veterinären han varit hos innan och så skulle han kolla på det och jaa..jag vet inte vad det är han ville kolla upp egentligen men vi har inte fått någon tid för röntgen än...så ringde idag igen för att pusha på det lite och då säger dom att "vårat fall" nog trillat mellan stolarna för det har inte hänt nåt alls där.. :crazy::cool: Så nu skulle dom kolla upp det igen och förhoppningsvis får vi tid för magnetröntgen redan nästa vecka... Usch hatar denna väntan, att verkligen behöva gå o vänta så länge på att få veta vad det är som plågar ens lilla vän är väldigt jobbigt.. :/

Hur som helst...röntgen kan visa vad som helst egentligen. Vi kanske får goda nyheter, men kanske dåliga....

Jag har ju dock iaf börjat jogga med honom lite smått, fysioterapeuten tyckte ju att jag kunde börja testa på det och se hur det går...men han har inte haltat när han travat på och han verkade inte visa någon smärta efteråt heller...så det känns väldigt skönt...
Idag efter jag pratade med veterinären igen så blev jag dock lite nedstämd igen...blev nervös inför allt detta med röntgen och vad vi kommer få för svar.....
Så idag lät jag Cashmir göra något han inte fått göra på läänge....tänkte att det kanske är sista gången på länge han får göra det....så jag följde bara mitt hjärta, och släppte honom LÖS!
Det rann verkligen tårar ner för min kind när jag fick se min hund, min älskade lilla vän, sådär lycklig igen! :')

Lite bilder, på min glada lilla skrutt:
201253211817580516258_sbig.jpg

201253211824908516258_sbig.jpg

201253211832424516258_sbig.jpg

201253211840487516258_sbig.jpg

201253211756111516258_sbig.jpg

20125321185799516258_sbig.jpg

Lånar tråden lite om det går bra, tänkte höra med whippetägare..
Hur arbetsvilliga och förarveka är de? :)
Är ute efter en mjuk och arbetsvillig hund.

Vad lycklig han ser ut! :) jag måste också säga att jag verkligen älskar hans färg och teckning. Sååå läckert! Jag håller tummarna för att ni får tid till röntgen snart. Jag har själv en diskbråckshund så jag förstår hur frustrerande det är.

Aningsfull: hon är helt bedårande :love:

KL

och nu sitter jag på Arlanda och väntar på flyget upp till norr där jag ska hämta den nya hunden. Är så nervös inför mötet och allt. Nyp mig!

Skönt att höra att det går framåt! Jag håller tummarna för att du får tid för röntgen snart och att den inte visar på något allvarligt.

Jag förstår att lössläppet uppskattades både av Cash och matte! :love:

Lånar tråden lite om det går bra, tänkte höra med whippetägare..
Hur arbetsvilliga och förarveka är de? :)
Är ute efter en mjuk och arbetsvillig hund.

Arbetsvillig - Ja, i den meningen att de flesta tycker att det är väldigt kul att träna. Arbete för arbetets skull, nej

Förarvek - Både ja och nej. Ja i betydelsen att vinthundar är mycket signalkänsliga, men eftersom de samtidigt är självständiga jakthundar så kan det vara svårt att få hunden att jobba bara för att man ber den. Man får jobba mycket med motivationen så att hunden tycker att det är kul, t.ex. hitta belöningen som får hunden att vilja hjula och stå på händerna. Men kommer något som whippeten tycker är roligare (t.ex. en kanin) mellan så kan man stå där och vifta med sin belöning och känna sig hur dum som helst. Med andra ord, i stort sett så är whippeten inte en förarvek hund.

Men det finns ju variation. Min äldsta whippet är inte alls mån om att vara till lags och tillsägelser rinner av henne som vatten på en gås. I bästa fall så blir hon bara sur och går därifrån. Hon är dock oerhört rolig att träna, när hon själv får ta initiativet! Min yngsta, som bara är 19 veckor, är istället rätt fjäskig och mån om att vara till lags. Hon kommer alltid farandes - jätteglad - när jag ropar på henne och att få skäll är nog vara det värsta som kunde hända henne. Men det går nog över! ;)

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka