Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Håller tummarna för träning nästa helg!

Vi har tokigt fint väder idag och ska träffa en whippetkompis. Ska bara ta mig ifrån jobbet - 20 minuters tråktid på kontoret kvar sen väntar soooolen och whippbus! :D

Jag inser att det är lite orättvist - skickar lite sol i tanken till er.

Dagens vinthundpromenad med fem whippetar, en saluki och en fralla (inte på bild) i Skanör - helt magiskt vackert!

En_dag_i_Skanor.jpg

kl

Vi tillbringade lördagen på Norrköping WR med städning och träning på schemat.

Lingon gick tre träningslopp och såg riktigt fin ut. Han var ett snäpp mer taggad än förra säsongen i starten, rutinen från ett års tävlande ger sig tillkänna. I först träningsloppet fick han till en riktig drömstart, vi kan väl hoppas på att han får till en sådan i någon final framöver ;)

Tisse tränade på riktigt för första gången. Han startade en gång framför bur, en gång genom bur och en gång med stängt framtill. Alla tre gånger skötte han sig jättebra och han springer som den lilla klocka han är. :) Han kommer dock bli ett rent helsike att starta, traständ så det räcker och blir över och dessutom vig som en katt. Mycket burträning kommer stå på schemat inför debuten i juni.

Jädra snö att vräka ner. Dafne skulle ju springa sina sista licenslopp idag. :( Nu hinner det inte bli någon mer träning innan anmälningstiden till både Söderhamn och Norberg går ut.

Vad tråkigt med snön! Hoppas att det blir någon träning snart så ni får till den där licensen!

Hör väl inte riktigt till denna tråden, men om jag får tag på något så kan det ju bli vinthundsträffar :laugh:

EFTERLYSNING

Sommarstuga/ torp/ avstyckad gård sökes, mellan Nyköping och Linköping, för hyra året runt, men kommer i första hand användas som sommarstuga, eftersom vi är så mycket där om kring på sommarhalvåret men än del även på vintern. Lite renovering och små fix mot billigare hyra är inga problem, vi är händiga bägge två. Det behöver inte vara hög standard men gärna el, vatten och toa inne ;) Hundar måste vara tillåtna =).
Gärna i skogen/enskilt utan grannar inpå knuten. Och helst inte så dyrt ;)

Dela gärna vidare till alla ni känner.

Svar antingen här eller till susanne@lonnmarks.net

-KL-

Nuuu kan jag inte hålla mig längre, men förhoppningsvis blir jag med saluki den 6e Maj om allt går som det ska :love::love::bump:

Vet inte om någon mer än Red_chili kommer ihåg att jag skrivit ett par gånger här, men nu är min dröm på väg att bli sann!

Senast ändrad:

Åh, grattis vad roligt - GRATTIS :banana: Vem är eller blir den stolta mamman och pappan?

Tack alla! Det är en grizzlehane som är helbror med Wahidah, vuxen omplacering. Återkommer med mer om jag nu får hem honom på prov :)

Är så glad, ge mig första helgen i maj, nu? :D

Verkligen kul! Grattis! :) Wahidah är ju en fantastiskt härlig hund, så du kommer nog att få en toppentillvaro med brorsan.

Håller tummarna för träning nästa helg!

Vad ska man tro? Är det någon idé att kuska iväg nästan 20 mil på träning i helgen. Klarar hon licensen så hinner jag visserligen anmäla henne till Söderhamn eftersom anmälningstiden går ut på söndag. Men jag gissar att chansen att jag får licensboken på drygt två veckor är minimal.

20 mil är jättelångt och tävling är jättekul. Svårt val. Jag fick licensboken på någon dag, men det kan bero på att jag sitter i styrelsen med registratorn :angel: Det är nog många som vill ha sina böcker, men du kanske kan mejla henne och fråga om hur lång väntetid det är just nu.

Grattis Tindra!! :)

KL

Vi var på LC-tävling i helgen i Falköping. Khakis andra tävling. Han fick bättre poäng och kom på 21 plats av 34 hanar. Tokigt traständ är han i alla fall och jag tyckte det var jämna och fina lopp. Nöjd, glad och hel. Cc fick springa sitt tredje och sista licenslopp och är klar för tävling när jag fått licensboken. Yay!

Fotade litegrand, men det regnade och var långt från bilarna till fältet så det blev inte så mycket. Här är i alla fall några:

Ljuvliga hjorthundar
38793_1335211404.jpg

44640_1335211419.jpg

Whippar.
26386_1335211405.jpg

90071_1335211407.jpg

Khaki
88526_1335211409.jpg

Vältning i målgången.
17487_1335211411.jpg

Cc innan mål.
16797_1335211413.jpg

Melli & Philosophia:

Ja, jag är jätteglad över det då jag ju träffat både Zala och Waha och det är jättetrevliga hundar. Så en släkting till dem kan ju inte göra mitt kliv in till vinthundsvärlden sämre precis. Skönt att veta lite om släkten.

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat