Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som vet vad en "kaktuss" är?
En sorts maräng kanske?
På min syrras ICA kan man ibland köpa godis för 2.90/hektar. Superbilligt!
Vilken dröm
Ber få invända mot logotypstavningen ICA!
Eftersom Ica är en uttalbar förkortning bör den skrivas med gemener efter initialen. Detsamma gäller Ikea.
Fast eftersom det är buke får man vara glad för att ni inte skriver I*a och I*** (maximalvomerar)
Vilken dröm
Ber få invända mot logotypstavningen ICA!
Eftersom Ica är en uttalbar förkortning bör den skrivas med gemener efter initialen. Detsamma gäller Ikea.
Fast eftersom det är buke får man vara glad för att ni inte skriver I*a och I*** (maximalvomerar)
Läsa i all ära. Jag har läst massor massor. Ungdomsböcker sen jag började läsa och vuxenböcker sen jag var 9 osv och kan inte stava ett ord. Eftersom man läser med "ordbild" är det inte alls säkert att man ser vad det står.
Nyligt insåg jag att man inte blir "reglerad" från skolan. Jag kom till och med ihåg en bok jag läst om två pojkar som blev reglerade från skolan. Jag var så övertygad om det så jag letade upp boken och insåg att det blev de inte alls. Så nej läsa är inte hela lösningen.
Knapplån.
Den värsta felstavning som jag någonsin har sett måste ändå vara när en bekant kallade sig själv för "språkfashist".
"Språkfashist".
Inte fascist, utan fashist.