Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väck aldrig den björn som sover heter det ibland.
Angående musiksmak så är det så sant som det är sagt:
Smaken är som baken - delad! Och tur är väl det. Tänk om alla skulle lyssna på samma musik, läsa samma böcker, tända på samma sorts kvinnor/män och dissa allt annat! Världen skulle gå under!
Så vi ska nog vara glada att påde MJ och HH finns. Nu när jag sitter och filosoferar så här är det t o m tur att dansband finns - så har jag något att förfasa mig över. (Jag förfasar mig icke över MJ, kan inse hans storhet t o m, även om jag själv inte lyssnar på honom)
Bara ett?
Det är säkert fler
Ibland kommer jag minsan på mig själv
Förregår är nog pga talspråk eftersom jag är från Göteborg
reflexion el reflektion s. -en -er
återkastning, återspegling, eftersinnande tanke, tyst anmärkning
Min personliga tolkning/koppling till orden är:
Reflexion - ljus som speglar sig, reflexer och liknande
Reflektion - att tänka efter, fundera, reflektera
Men det är, som sagt, min personliga reflektion
Apropå "pga av att" som tagits upp tidigare i tråden så har jag kommit på mig själv med att ha råkat skriva så ett par gånger, då av misstag. Det kommer bara av farten, ett slarvfel helt enkelt. Och jag är kanske naiv som brukar tänka att de som skriver så råkar göra samma misstag som jag gjort
KL
När mer/mindre används istället för det korrekta fler/färre...
"På högersidan är det mindre försvarare än på vänstersidan"
-Jaså? Har de krympt i tvätten?
Jaa så tänkte jag också, ungefär.Nä det är fel! Däremot blev jag totalförvirrad när det i fysikboken stod "reflexion", men detta är något helt annat (ljus som reflekteras). Jag tycker det ser så konstigt ut, men får foga mig
Attans, jag som hade hoppats på att det var fel, när det såg så fel ut+ MimiFly:
Jo det kan man visst! Enligt SAOL är det helt korrekt.