Felstavningar

Sv: Felstavningar

Men Maggios låtar är inte ett dugg poetiska, perfekt eller vackra och rösten är inget speciellt.:p Hur poetiskt är det med fläktar som röker och skor i hallen, för att inte tala om ordet mikrofonkåt? Eller vänta nu, är det en annan person som sjunger den sista? :o Men i alla fall, om jag får vara lite tramsig så här på min lediga dag :D)

Jag har inte lyssnat speciellt mycket på Maggio, men hörde en låt på radion en dag som var så extremt härlig just gällande texten och så fick jag höra det var hon! Minns dock inte vad den hette... :o

Och jag förstår vad du menar också! :) Det är bara en sådan där typisk grej som ibland är svår att vara objektiv om. Du försvarar det du gillar och jag försvarar det jag gillar även om varkendera kanske är rätt :D

(Och apostrofen hittar du bredvid Enter-tangenten ;))

Visst är det så. Jag vill ju att den jag lyssnar mest på (MJ, förstås, varenda en dag :p) ska ha korrekta texter, perfekt musik och vacker röst! Så objektiv har jag ibland svårt för att vara, känner jag.

Veronica Maggio avskyr jag som pesten bara. Jag tycker personligen inte att något av hennes verk är bra. Men jag antar att det är så ibland.

(''''''' kolla jag hittade :d)

Önskar att det fanns en gilla-knapp, då hade du fått den för Ferlin-citatet! Du får en sån här istället::bow:

Visst är det så. Jag vill ju att den jag lyssnar mest på (MJ, förstås, varenda en dag :p) ska ha korrekta texter, perfekt musik och vacker röst! Så objektiv har jag ibland svårt för att vara, känner jag.

Så olika vi är, alla! Jag blir snarare galen på när det är FÖR perfekt och smörigt! Jag gillar när rösten är personlig snarare än perfekt, och texten får gärna vara lite mystisk... min svägerska är utbildad sångpedagog och gillar bara skickliga sångare. De som snarare är artister, som Håkan Hellström, ogillar hon. Behöver jag säga att jag gillar HH?

*KL*

Ett vanligt fel som jag retar mig på är när en person beskrivs som omständig i stället för omständlig.

Så olika vi är, alla! Jag blir snarare galen på när det är FÖR perfekt och smörigt! Jag gillar när rösten är personlig snarare än perfekt, och texten får gärna vara lite mystisk... min svägerska är utbildad sångpedagog och gillar bara skickliga sångare. De som snarare är artister, som Håkan Hellström, ogillar hon. Behöver jag säga att jag gillar HH?

Jag kan säga så här, VM framför HH! HH kan liksom inte sjunga och jag har jättesvårt för att höra på folk som inte kan sjunga! Nu menar inte jag att man ska kunna sjunga perfekt, men jag tycker att perfekt är när det låter riktigt bra. För mig låter MJ perfekt, nästan alltid. Sättet han sjunger låtarna, tonerna, texten, andningen. Många hånar honom, men för mig är han ett musikgeni.

Laleh ger mig utslag och astmatisk andning. Hon är så dålig, hon vrålar i många låtar och tror det låter bra. Ängeln i rummet har hon totalt förstört! Nu har hon gjort en låt nyligen, där hon hittat tonerna som är passande för hennes röst och då låter det riktigt bra. Perfekt är et ord som nog är rätt personligt, i musik alltså. Perfekt i mina öron är kanske inte perfekt i Justin Bieberfans öron (han sjunger lika bra NU som MJ gjorde när MJ var 6 år gammal, men det är en annan historia!). Perfekt är ju så mycket olika från person till person.

"kraxande svart"
Kommer från att "Kråkan är klumplig och kraxande svart" och jag skulle vilja tro att det får inte plats medlodiskt att få in attt" Kråkan är klumpig, är kraxande och svart" men melodiskt går det inte ihop.
"flämtande röd" kan kinder bli tex om man blir generad och vid andra starka känslor. Då blossar den röda färgen fram och tillbaka. Hade jag stora problem med som tonåring och jag med mig ljusa hy. Flämtade röd kan också betyda svagare röd där det flämtar fram mellan den vanliga hyfärgen. Eftersom flcikan springer så blir hon väl smula varmtill och från och får flämtande röda kinder. DOm blir ju inte så röda som närman suttit i solen för länge för då är det kräftröd man är :D

Det är dumt att tro att musik och melodier skulle vara perfekt att lära sig grammatik. Ofta är det ju mer talspråk som väljs och ibland undrar man vad dom menade egentligen :p

Jag gillar MJ men eftersom jag är från dinusauriernas tid så är min tid av superförtjusning slut. Han är dock bra.

Ja, gud, det är SÅ störigt när man ser exem. Jag har till och med sett det i dagstidningar.

Senast ändrad:

KL

När mer/mindre används istället för det korrekta fler/färre...

"På högersidan är det mindre försvarare än på vänstersidan"
-Jaså? Har de krympt i tvätten? :p:angel:

Jag brukar ofta skriva exem och sedan sitter jag och funderar på varför det ser så fel ut :D
Sedan kommer jag på och ändrar till eksem.
Jag har problem med arbetsminnet och har svårt med stavning vissa dagar. Ofta ser jag om jag får titta på det att det är fel men dåliga dagar fungerar det inte heller :angel:
Som när Enya vänligt talade om för mig att det inte heter badkarl :rofl:
Tur man har bra vänner så jag kan pränta in rätt igen :)

Jag brukar ofta skriva exem och sedan sitter jag och funderar på varför det ser så fel ut :D
Sedan kommer jag på och ändrar till eksem.
Jag har problem med arbetsminnet och har svårt med stavning vissa dagar. Ofta ser jag om jag får titta på det att det är fel men dåliga dagar fungerar det inte heller :angel:
Som när Enya vänligt talade om för mig att det inte heter badkarl :rofl:
Tur man har bra vänner så jag kan pränta in rätt igen :)

Det finns ett ord till som du stavar fel :angel: Förregår, det heter förrgår :p

Badkarl :rofl: Badar karlen? :rofl:

*kl*

Jag fick tänka både två och tre gånger förut när jag skulle skriva om oinbjudna gäster i lägenhets-tråden... Sjutillhållare eller skjuttillhållare? Har nog trott att det heter skjuttillhållare förr, men så kom jag på att det finns ju niotillhållare också.

(Som parentes kan jag berätta att jag trott att grenkontakt hette fördelardosa i flera år utan att någon sagt till mig. Det är ju logiskt liksom!)

Och - nu fick jag visst vatten på kvarnen - dubbelteckning av bokstaven J. Tröjja, tjejjer, majjo, grejjer... jag får hjärnblödning.

Eller:
Mejj, sejj, dejj...(istället för mig, sig, dig/mej,sej,dej)

(Fast jag tycker mej/sej/dej ser hemskt ut också, även om det nog är korrekt :o)

Angående musiksmak så är det så sant som det är sagt:

Smaken är som baken - delad! Och tur är väl det. Tänk om alla skulle lyssna på samma musik, läsa samma böcker, tända på samma sorts kvinnor/män och dissa allt annat! Världen skulle gå under!

Så vi ska nog vara glada att påde MJ och HH finns. Nu när jag sitter och filosoferar så här är det t o m tur att dansband finns - så har jag något att förfasa mig över. (Jag förfasar mig icke över MJ, kan inse hans storhet t o m, även om jag själv inte lyssnar på honom)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 550
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 425
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 252
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar