Farmen 2016

Enligt farmens Facebooksida var både Gutta och veterinär på plats. Tror dom är ganska noga med att se till att det går rätt till med tanke på att dom får kritik för minsta lilla. Men vi ser ju aldrig vad som pågår bakom kameran eller dom 23,5 timmar om dygnet som inte visas. (Vilket för övrigt gör mig helt förundrad över hur så många kan tycka illa om någon för att man sällan ser vederbörande göra någon nytta):confused::D

Håller med dig i den första delen av inlägget. De har ändå hand om någon annans djur, och även om det inte framgår i sändning är jag övertygad om att det finns kunnigt folk i närheten som skulle kunna rycka in om det går fullständigt galet. Det har ju varit år där deltagarna varit mycket, mycket värre än de som är med i år.

Det där med att folk blir arga för att "någon" inte jobbar, det antar jag är att många här och på andra ställen stör sig på Robin? Jag anser att efter fem veckor eller hur mycket det nu är som de varit där har ALLA jobbat som bävrar, utom Robin som fortfarande inte gjort ett handtag i bild. Jobbar han under den tiden kameran inte filmar är det ju väldigt märkligt att endast hans lathet visas på tv...

Håller med dig i den första delen av inlägget. De har ändå hand om någon annans djur, och även om det inte framgår i sändning är jag övertygad om att det finns kunnigt folk i närheten som skulle kunna rycka in om det går fullständigt galet. Det har ju varit år där deltagarna varit mycket, mycket värre än de som är med i år.

Det där med att folk blir arga för att "någon" inte jobbar, det antar jag är att många här och på andra ställen stör sig på Robin? Jag anser att efter fem veckor eller hur mycket det nu är som de varit där har ALLA jobbat som bävrar, utom Robin som fortfarande inte gjort ett handtag i bild. Jobbar han under den tiden kameran inte filmar är det ju väldigt märkligt att endast hans lathet visas på tv...

Han hänger väl kvar för att folk gillar honom och han och Camilla är ett par. Men det är en tävling, vilket folket på Farmen verkar ha missat. Jag hoppas det blir en grupptävling till på söndag :)

Jag såg honom hämta vatten i en hink som hinkades vidare:D
Men det är nog det enda jag sett han arbeta.

Han hänger väl kvar för att folk gillar honom och han och Camilla är ett par. Men det är en tävling, vilket folket på Farmen verkar ha missat. Jag hoppas det blir en grupptävling till på söndag :)

Jamen typ så. Plus att han fysiskt sett inte är ett hinder för de andra killarna och har läst på så pass lite att han är en munsbit för tjejerna i ett husförhör. (Han har ju erkänt själv flera gånger att han inte pluggat "extremt mycket"). Det är väl det de ha blivit så sura för när Gunvor, Pernilla och Hampus blev valda, att "lätta" personer blivit valda istället för att två starka ska möta varandra och en stark åker ut.

Jag tror inte Robin hade kunnat räkmacka sig så som han gjort om inte Camilla och Fredrik som alla verkar gilla hade hållit honom om ryggen. Nu har tävlingen kommit så pass långt att det känns fruktansvärt orättvist mot alla andra om han inte åker ut.

Jamen typ så. Plus att han fysiskt sett inte är ett hinder för de andra killarna och har läst på så pass lite att han är en munsbit för tjejerna i ett husförhör. (Han har ju erkänt själv flera gånger att han inte pluggat "extremt mycket"). Det är väl det de ha blivit så sura för när Gunvor, Pernilla och Hampus blev valda, att "lätta" personer blivit valda istället för att två starka ska möta varandra och en stark åker ut.

Jag tror inte Robin hade kunnat räkmacka sig så som han gjort om inte Camilla och Fredrik som alla verkar gilla hade hållit honom om ryggen. Nu har tävlingen kommit så pass långt att det känns fruktansvärt orättvist mot alla andra om han inte åker ut.

Håller med, han är ju inte en värdig vinnare i slutet. Men det är kanske inte så många heller och oftast vinner inte den som är bäst utan den som paktat till sig vinsten, typ Pernilla. Det är bara läskigt att se. Hon har man och barn hemma.
Förhoppningsvis åker båda de två ut snart även om Pernilla är smartare än Robin. Hon skulle nog tyvärr kunna klå många i husförhöret.

Håller med, han är ju inte en värdig vinnare i slutet. Men det är kanske inte så många heller och oftast vinner inte den som är bäst utan den som paktat till sig vinsten, typ Pernilla. Det är bara läskigt att se. Hon har man och barn hemma.
Förhoppningsvis åker båda de två ut snart även om Pernilla är smartare än Robin. Hon skulle nog tyvärr kunna klå många i husförhöret.

Håller med dig. Det är ju, tyvärr måste jag säga, ett socialt spel också, och där är Pernilla utan tvekan drottning. Nu har väl i och för sig hennes trumfkort spruckit lite i och med att de andra vet att hon kan mer än hon låtsats om, men å andra sidan tror jag inte någon av killarna vågar ta henne efter det.

I fallande ordning ser jag helst som vinnare Sofie, Anton, Morgan, Camilla, Fredrik, Lina, Nina, Pernilla och absolut sist Robin (hoppas inte jag glömde någon nu!) men det brukar ju sällan bli som man vill, så det blir väl Robin mot Pernilla i final i slutänden.

Håller med dig. Det är ju, tyvärr måste jag säga, ett socialt spel också, och där är Pernilla utan tvekan drottning. Nu har väl i och för sig hennes trumfkort spruckit lite i och med att de andra vet att hon kan mer än hon låtsats om, men å andra sidan tror jag inte någon av killarna vågar ta henne efter det.

I fallande ordning ser jag helst som vinnare Sofie, Anton, Morgan, Camilla, Fredrik, Lina, Nina, Pernilla och absolut sist Robin (hoppas inte jag glömde någon nu!) men det brukar ju sällan bli som man vill, så det blir väl Robin mot Pernilla i final i slutänden.

Haha, det hoppas jag verkligen inte! Men det kommer säkert bli så, Pernilla mot Robin i finalen!

Sofie känns som en värdig vinnare :) Även Morgan!

Är det bara jag som tycker Anton är en "machoman" med lite för stor trut? :meh: Sen Pernilla har bölat och fjäskat sig igenom det mesta hittills :wtf: Som ni andra sagt så är Robin bara lat och råkar hänga med rätt personer för att få stanna kvar. Jag hoppas på Morgan eller Lina vinner, men det brukar aldrig gå som man vill iaf :p

Är det bara jag som tycker Anton är en "machoman" med lite för stor trut? :meh: Sen Pernilla har bölat och fjäskat sig igenom det mesta hittills :wtf: Som ni andra sagt så är Robin bara lat och råkar hänga med rätt personer för att få stanna kvar. Jag hoppas på Morgan eller Lina vinner, men det brukar aldrig gå som man vill iaf :p
Jag tycker som du om Anton och Pernilla. Dom är längst ner på min lista. Kan däremot inte hålla med om Robin, helt enkelt för att jag inte vet något om hans arbetsinsatser.;) Min favorit är helt klart Fredrik. Vinner inte han hoppas jag på Camilla. Morgan sjönk som en sten när han yttrade sig i feminismfrågan.:wtf:

Jag tycker som du om Anton och Pernilla. Dom är längst ner på min lista. Kan däremot inte hålla med om Robin, helt enkelt för att jag inte vet något om hans arbetsinsatser.;) Min favorit är helt klart Fredrik. Vinner inte han hoppas jag på Camilla. Morgan sjönk som en sten när han yttrade sig i feminismfrågan.:wtf:

Mycket möjligt dom bara vinklat det så att det bara ser ut som om Robin inte gör något också, men tycker ändå inte han är en direkt värdig vinnare.
Fredrik är på min topplista också, och Camilla är nog väldigt stark både fysiskt och psykiskt. Så dom får gärna hålla sig kvar :d
Nja va kanske lite klumpigt sagt av Morgan men tror ändå han menade det lite ironiskt, Nina om någon har ju en sne bild av verkligheten tycker jag :banghead:

Hoppla. Det var inte den vägen jag trodde fredsmäklaren Fredrik skulle välja. Men ju mer jag tänker på det, ju mer förstår jag hans val. Det finns liksom tre utfall härifrån.
1) Anton väljer mot förmodan Morgan, och vem av dem som än åker ut så är Fredrik av med ett jättehot.
2) Anton väljer en tjej, och det blir automatiskt husförhöret. Antingen åker Anton ut, eller så slår han ut en person som Fredrik annars hade varit tvungen att möta i kunskap, där alla tjejerna är pålästa och kan mycket.
3) Anton tar Robin, vilket är det jag så klart hoppas på. Återigen slipper Fredrik en stor konkurrent om Anton skulle åka ut, och åker Robin tror jag han räknar med ytterligare en storbondevecka. En vecka där han i så fall kan "tvinga" Anton att möta Morgan, såvida han inte vill möta en kvinna. I annat fall blir väl Camilla storbonde, och då kommer hon med största säkerhet fokusera på att få ut en tjej, troligtvis Nina eller Sofie.

Hoppas nu bara Anton skickar hem latkorven Robin, han kan åka hem och vila sig hemma.

Najs att Robin åkte ut, det var väldigt spännande där ett tag!
Jag tror han räddar Camilla och tar henne till Storbonde eller Fredrik... Men nu måste ju lite tjejer åka ut kan jag tycka... Typ Pernilla.

Mohaha, underbart att Robin fick åka hem, men jag vågade knappt titta på slutet. Hoppas han tar Camilla som storbonde, dels hade det varit kul att se henne i den rollen och dels blir det svintråkigt om det blir Fredrik en vecka till. Då blir Anton förstekämpe ytterligare en vecka och tvingas välja Morgan, gäsp. Ingen spänning alls för oss som tittar.

Tycker också tjejerna kan få tävla lite nu, och Camilla känns som en som skulle kunna ta Nina som förstekämpe. Egentligen tycker jag Pernilla ska ut här näst, vem som helst av de andra är det ingen katastrof om de vinner i slutänden. Men det hade varit kul med en fajt mellan Nina och Lina också.

Enligt Robin's instagram så bad han om att bli vald och han ville åka ut. Hade någon designskola som började som han inte ville missa.
Och efter gårdagens fajt då tycker jag att Robin växte lite och åkte hem med huvudvärk högt!

Så paff över att Robin kunde såga! Kul dock att han som är "snickare" och anser Anton ha kass teknik bli klådd av honom. Anton väger väl rimligtvis mer dessutom, ännu en fördel för Robin, men lik förbannat... ;)

Nå, det var jävligt svettigt där ett tag, är glad att Anton är kvar! Tror på Camilla som storbonde.

Jävla trams om bondepraktikan för övrigt. Pluggar man inte får man skylla sig själv, svårare än så är det inte. Finns ingen rimlig anledning till att folk ska förbjudas från att plugga sålänge de inte gör det istället för att jobba. Vad gör man ens i en tävling om en halv miljon om man inte ens försöker läsa på? Bondepraktikan är ALLTID med i finalen så det är ju som att helt frånsäga sig en chans att vinna, vem fan frånsäger sig chansen till en halv miljon O_o Brainfarts deluxe där.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
883
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 956
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 555
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
639
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare