Farmen 2016

Hoppas det , Nån kommer att bli väldigt besviken. Lilla damen som försöker manipulera karlarna.
Ohja! Jag ser iofs hellre henne som storbonde än Fredrik. Fredrik hänger med fel folk och kommer sätta i mina ögon helt fel förstekämpe. Pernilla är iaf lite lustig, skulle vara lite kul att se hur en vecka med henne som storbonde skulle se ut, och jag är övertygad om att hon skulle sätta Lina eller Camilla som förstekämpe.

Ohja! Jag ser iofs hellre henne som storbonde än Fredrik. Fredrik hänger med fel folk och kommer sätta i mina ögon helt fel förstekämpe. Pernilla är iaf lite lustig, skulle vara lite kul att se hur en vecka med henne som storbonde skulle se ut, och jag är övertygad om att hon skulle sätta Lina eller Camilla som förstekämpe.

Ja, det vore kul att se vem hon skulle välja som förstekämpe i så fall. Men tror inte hon blir storbonde och hon kommer bli jäkligt besviken i dagens avsnitt.

Kul med extratävlingen igår! Den behövdes. Det är väl ingen som hoppat av ännu och därför måste de väl ha extratävlingar. Det visade ju vilka som inte har pluggat bondepraktikan. Men jag hoppades på att Robin skulle åka ut!

Lite fegt av Anton att välja Hampus även om jag förstår vad han menar. Han snackar mycket och så är det lite verkstad.

Allt är iofs vinklat ;)

Äh, fegis-Anton! Han verkar vara bra på att prata och skryta om sig själv men i slutändan tar han inga risker. Synd att Hampus åkte. Började gilla honom bättre sen dom kom till Farmen faktiskt.

Extratävlingen var kul! Förvånande att det blev Göran som fick lämna. Hade en bild av honom att han kunde mer än så. Alltså att katten skulle väga under 500 gram? Haha.. :p

Jag förstår faktiskt Anton, det är en tävling och hampus var en mycket lättare motståndare än Morgan. Morgan är ju dessutom någon han umgås med, de har ju klagat så vansinnigt på att det är fel att välja en "vän", så då borde de väl vara nöjda nu? Blev förvånad över att det var Göran och Camilla som hamnade mot varandra till slut, vädrade morgonluft ett tag och trodde jag skulle slippa BÅDE Hampus och Robin på ett bräde.

Tror nog nästan Fredrik blir storbonde nu. Gillar Fredrik, men gillar inte hans bihang Robin, så av den anledningen hade jag gärna sett någon annan.

Jag förstår faktiskt Anton, det är en tävling och hampus var en mycket lättare motståndare än Morgan. Morgan är ju dessutom någon han umgås med, de har ju klagat så vansinnigt på att det är fel att välja en "vän", så då borde de väl vara nöjda nu? Blev förvånad över att det var Göran och Camilla som hamnade mot varandra till slut, vädrade morgonluft ett tag och trodde jag skulle slippa BÅDE Hampus och Robin på ett bräde.

Tror nog nästan Fredrik blir storbonde nu. Gillar Fredrik, men gillar inte hans bihang Robin, så av den anledningen hade jag gärna sett någon annan.
Det maskformiga bihanget kunde de ta bort

Äh, det är ju inget konstigt alls i att Anton valde Hampus. Morgan vill han möta i final så det vore ju askorkat att välja honom nu, och resten av killarna hade garanterat tagit husförhöret som han sa själv var tveksamt om han skulle klå de i med sin "hjärnskakade skalle" eller hur han uttryckte det. 500.000 kr finns i potten - klart han tar den han har störst chans att klå när han inte får välja gren själv. Nu kan han ju hoppas på att övriga killar slår ut varandra bara de blir valda till kämpar, så med lite tur behöver han inte möta de alls - inte en jävel lär ju välja Anton till andrekämpe, det vore att be om en biljett hem.

Personligen hoppas jag på Anton eller Sofie som vinnare i år :up: Morgan var en favorit innan också men, nej tack.

Knew it!
Såååå taskigt att välja Nina till gruppledare.
För övrigt tippar jag på att de försöker få ut Anton igen. Antingen som förstekämpe vilket vore korkat iom att han slänger ut Robin med huvudet före, eller så snackar de ihop sig med typ Lina eller nån som får bli förstekämpe och välja Anton till andrekämpe för ett garanterat husförhör. Skulle Lina få så mycket brainfarts att hon förlorar där så har de en till storbondevecka garanterad istället men förmodligen blir Fredrik och Robin av med sitt största hot om de tänker på det viset. Vilket jag hoppas att de inte gör.

Jag tror Fredrik är lite för smart för att välja Anton eller Morgan den här veckan, även om det är det han egentligen vill. De kommer aldrig välja varandra och chansen att de ska ta en tjej är näst intill obefintlig. Robin blir andrekämpe och har en jättechans att åka ut om Fredrik tar en kille, och det tror jag inte han vill, tyvärr.

Kan nog bli Nina som blir vald, i och med att Robin hängt upp sig på att han tycker illa om henne. Kanske en viss risk för Pernilla också.

Jag tror Fredrik är lite för smart för att välja Anton eller Morgan den här veckan, även om det är det han egentligen vill. De kommer aldrig välja varandra och chansen att de ska ta en tjej är näst intill obefintlig. Robin blir andrekämpe och har en jättechans att åka ut om Fredrik tar en kille, och det tror jag inte han vill, tyvärr.

Kan nog bli Nina som blir vald, i och med att Robin hängt upp sig på att han tycker illa om henne. Kanske en viss risk för Pernilla också.

Hoppas han väljer Pernilla. Hon blir sur och väljer Robin. Det kommer fram i husförhöret att båda fuskar, båda får åka hem!! Win-win!

Hoppas han väljer Pernilla. Hon blir sur och väljer Robin. Det kommer fram i husförhöret att båda fuskar, båda får åka hem!! Win-win!

Jag tror nästan att vem som än blir vald till förstekämpe så blir Robin andrekämpe den här veckan. Risken att Fredrik väljer Lina eller Camilla tror jag är väldigt liten, samtliga tjejer är starka i husförhöret och såvida inte Pernilla blir förstekämpe så lär hon ta husförhöret. Och Robin är den som utan tvekan pluggat minst. Det skulle i så fall vara om Nina missat att Pernilla var bra i kunskap mot Sara-Marie, men annars känns Robin som den enklaste motståndaren för alla de andra som är kvar.

Lille grisen :cry: varför var inte Gutta där, eller talade om hur det går till?
Och att alla sprang in i stallet och började böka när grisen skulle föda :banghead:

Gutta kom nog så fort han kunde, inte mycket du kan göra åt det ändå utan är bara att låta det ha sin gång. Men varför i hela friden tar dom pelleplutt till huset och ger den KOmjölk?!
Jag skulle tro att de var uppmanade att göra så, de hade ju fått tillgång till såväl nappflaska som spruta. Tror nog produktionsbolaget kontaktade Gutta så snart det stod klart att det var grisning, och komjölk var säkert bättre än ingenting. Tror INTE att suggan hade uppskattat om de försökt mjölka henne:crazy:

Jag skulle tro att de var uppmanade att göra så, de hade ju fått tillgång till såväl nappflaska som spruta. Tror nog produktionsbolaget kontaktade Gutta så snart det stod klart att det var grisning, och komjölk var säkert bättre än ingenting. Tror INTE att suggan hade uppskattat om de försökt mjölka henne:crazy:

Hade varit en syn för gudarna om dom försökt mjölka suggan :D
Kanske det, men varför så snart? Bättre att vänta och se om den kunde dia själv, den mjölken hade nog gjort mer nytta än den i flaskan :cautious:

Lille grisen :cry: varför var inte Gutta där, eller talade om hur det går till?
Och att alla sprang in i stallet och började böka när grisen skulle föda :banghead:
De flesta grisuppfödare vakar när suggorna grisar så Gutta var nog beredd vid telefonen.
Att nån är dödfödd med så många kultingar är inte ovanligt
Hon kanske tom råkar ligga ihjäl nån.
Det spelar ingen roll hur stor box man har i det läget.
Helt normal grisning egentligen
Lite störd var hon nog av lina men inte de andra

Jag tänker att det hade säkert varit bra om de varit förberedda på något sätt. Helt enkelt.
Enligt farmens Facebooksida var både Gutta och veterinär på plats. Tror dom är ganska noga med att se till att det går rätt till med tanke på att dom får kritik för minsta lilla. Men vi ser ju aldrig vad som pågår bakom kameran eller dom 23,5 timmar om dygnet som inte visas. (Vilket för övrigt gör mig helt förundrad över hur så många kan tycka illa om någon för att man sällan ser vederbörande göra någon nytta):confused::D

Liknande trådar

Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
883
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 956
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 555
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
639
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka