Så paff över att Robin kunde såga! Kul dock att han som är "snickare" och anser Anton ha kass teknik bli klådd av honom. Anton väger väl rimligtvis mer dessutom, ännu en fördel för Robin, men lik förbannat...
Nå, det var jävligt svettigt där ett tag, är glad att Anton är kvar! Tror på Camilla som storbonde.
Jävla trams om bondepraktikan för övrigt. Pluggar man inte får man skylla sig själv, svårare än så är det inte. Finns ingen rimlig anledning till att folk ska förbjudas från att plugga sålänge de inte gör det istället för att jobba. Vad gör man ens i en tävling om en halv miljon om man inte ens försöker läsa på? Bondepraktikan är ALLTID med i finalen så det är ju som att helt frånsäga sig en chans att vinna, vem fan frånsäger sig chansen till en halv miljon Brainfarts deluxe där.
Håller med dig. Tyckte dels det var barnsligt av Camilla att springa och skvallra för Fredrik, dels barnsligt av Lina att "anklaga" Nina och Sofie när hon själv också pluggat, och framför allt jättebarnsligt av Fredrik att anse att de inte borde plugga alls...!
Om jag inte minns helt galet så uppkom den här "regeln" om att bara plugga på kvällarna för att Ewonne annars satt inne och pluggade hela dagarna istället för att vara ute och jobba. Det är ju rätt länge sen det var aktuellt, och särskilt nu när Robin åkt är det ju ingen av de andra som myglar undan. Jag är som Sofie, jag har mycket lättare att plugga på mornar än på kvällar, och vad de gör när de inte måste hålla på med gården är väl lite upp till var och en?
Förstår absolut inte Fredriks attityd till bondepraktikan heller. Han har tre val nu vid en eventuell tävling, antingen möta en tjej i kunskap, eller möta någon av de andra killarna som kommer gå lekstuga med honom i en fysisk gren. Han om någon MÅSTE plugga? Dessutom är ju tjejerna duktiga på kunskap, och jag tror Anton kan mycket också, så det är väl egentligen mest Morgan som han kanske hade fått en "lättare" kamp mot i kunskap.