Farmen 2013 - tråden

Sv: Farmen 2013 - tråden

Jag trodde ju på Maria men samtidigt, om Maria blir förstekämpe väljer hon nog Mathilda. Då är hon ändå kvar. Däremot om Paul blir och väljer Maria så kanske, kanske det finns en chans att de får viljan igenom. Maria är stark och kunnig. Hon har mycket till sin fördel.

Jag tycker också det är sjukt töntigt och taskigt..men säkert en strategi också att låta andra slösa sin energi och bli psykiskt knäckta..ett sätt det med kanske att bli av med konkurrens (de hoppas väl på att någon ska lämna)?

..men ganska jobbigt också om någon kommer på "skämtet"

Ja, det är nog så.. Rimon hoppas nog på det ivf..

Hoppas att de frågar Gutta, som Deathslyna sa :D

Jag tror att förstekämpen blir någon som Rimon ser sig hotad av, typ Kalle?
De känns ganska likvärdiga, åtminstone fysiskt. Det skulle vara ganska otippat, och skapa ännu mer obalans i gruppen vilket verkar vara vad Rimon eftersträvar.
Dessutom är Kalle en tillgång för gården, vilket gör honom till ett ännu större hot.

Jag är kluven..men jag tror inte att han kommer välja någon av tjejerna, om det inte är så att han ändå har någon konstig plan på att Mathilda ska hem för hon kommer att åka vem han än väljer av tjejerna i så fall.

så, hm..nja jag är osäker, jag vet inte riktigt vars Rimon står än då han känns som en svikare som enbart
spelar de fulaste reglerna i spelet som möjligt. Så för mig är det inte heller helt klart att han inte vill ha ut Mathilda heller..Han gillar ju att göra folk bekväma för att sedan göra en helomvändning ;)

Senast ändrad:

KL
Fast om Dolores kommer i morgon så lär ju Maria ta sin gryta och lämna.

Jag tror att det kommer komma någon från tidigare säsonger.. Typ Naken-Janne eller Farmen-Qristina :D

men det kan bli jobbigt om han riskerar att åka hem pga det..han har ju sån noga uträknad "taktik" enl han själv för att vinna spelet ;)

KL

Alltså, jag kunde inte göra annat än skratta åt alla Rimons hittepåuppdrag idag. Tälja grillpinnar liksom. Det är underhållande nu även om det kanske ligger en bit från farmskötsel.

Det Rimon gjorde mot AK var fasen bara taskigt...
Sedan fattar jag inte riktigt hur Mathilda tänker? Jag hade känt mig som en stor skit om jag legat och solat medan de andra slet...

Men AK SATT ju och solade hela dagen. Och ingen som kom och störde, (förutom Maria).

Vad är skillnaden?

Men AK SATT ju och solade hela dagen. Och ingen som kom och störde, (förutom Maria).

Vad är skillnaden?

Hon ville ju arbeta, och fick inte flytta på sig?
Hon sa ju flera gånger att hon tyckte att det var slöseri med arbetskraft, och att hon gärna ville bli avbytt och arbeta med något annat.. Om man kan kalla det hon gjorde arbete, vilket hon inte verkade tycka själv.

Ganska stor skillnad mot att ligga i solen och inte vilja arbeta alls som Mathilda. Tycker jag :p

Det är stor skillnad på att ligga och sola en stund, ta en sväng in i det ev svala köket och sedan dricka lite kallt vatten t ex.
Mot att sitta fast i en kohage, bli biten av bromsar och vara beordrad att stanna där!

Det övergår mitt förstånd att À-K stannade kvar i hagen.

Rimon kommer inte bry sig ett dyft om någon kommer på honom.

Det beror väl på, om han kör liknande saker med många andra nu under veckan så kanske det blir kompanistryk. Jag hade blivit asförbannad på honom faktiskt..

OM man överhuvudtaget sätter nån på en sån uppgift som varar i många timmar så ser man i alla fall till att personen får mat, vatten, solskydd samt nåt typ handarbete/förströelse att syssla med på plats. Och skickar dit nån med jämna mellanrum för att kolla om allt är ok.

Du har helt rätt. Det verkar inte som om hon fått något alls. Jag hoppas verkligen att han åker på sig en sjujävla käftsmäll. En sån människa hade jag inte ens tagit i med tång, hoppas han sumpade många utomfarmen-vänner på det där... Jag hade då bett karln dra åt helvete även om det bara är en tävling på tv.

Kl
Snart är det nytt avsnitt! *väntar spänt*

kl

Å martyren maria ska åka hem ....igen :angel:

Hoppas Dollan kommer in igen så det börjar hända lite grejer :D

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 567
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 204
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 345
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka