Fast kvinnan har väl ändå lite ansvar att mannen agerar korrekt ?
Varje individ är ju unik och männen är inga tankeläsare. Många män kanske utgår från vad dom själva skulle uppskatta och så blir det helt fel. För att kvinnan inte känner sig tillräckligt bekväm, trygg med killen eller inte alls uppskattar den typen av beröring.
Jag tror det där med trygghet som pratades om i tidigare i tråden är nåt som många män missar. Det är liksom en nyckel för att man överhuvudtaget ska vilja ligga med en person. Män har ju liksom inte den trygghetsbarriären på samma sätt. Dvs, sannolikheten att mannen blir våldtagen eller att kvinnan gör nåt övergrepp mot mannen är liksom ganska liten. Pga, det fysiska övertaget.
Men du har rätt. Att många män inte fattar det är ju inte kvinnans fel. Men med vetenskapen om det är nog viktigt att vara tydlig.
Dock känns det lite OT.
Då tråden handlar om att tafsa i en relation och då borde den "tryggheten" redan finnas där. Eller ? Jag antar att man inte blir ihop med en person annars...
Ingen är tankeläsare, men alla som vill ha sex bör kunna läsa av kommunikation från den tilltänkta partnern. Det är lite ledsamt när män, och ja jag säger faktiskt män för det är väldigt sällan jag hör en kvinna säga det, påstår att de inte är tankeläsare. Nej, det vet vi alla. Men kommunikation sker hela tiden, inte enbart muntligt, och skulle män bli bättre på att läsa av den kommunikationen så skulle de inte behöva vara tankeläsare.