Jag tror att det du missar relaterar till att du inte har erfarenhet av att ha mansprivilegier. Du har alltså aldrig fått det där snopptillägget i form av lite extra bekräftelse hela tiden (typ högre lön för typ samma arbete, jubel över att ha dammsugit vardagsrummet med mera med mera). Om man är van vid stående ovationer, blir frånvaron av dem ett frustrationsmoment.
Hmm. Jag måste nog tänka på det lite till.
Tänker du att den ständiga närvaron av bekräftelse gör att en inte förstår att utebliven bekräftelse kan bero på att en passerat någons gränser? Eller att en helt enkelt är mindre benägen att se andra individers gränser (jag har inte tänkt att detta hängt ihop tror jag)?
Nja, nu var det ju visserligen mitt inlägg som du svarade på denna gång och skrev att du letade efter fler videos. Det behöver nog varken jag eller någon annan i denna tråd. @the_connemara skrev såhär:
"Jag upplever det som ganska typiskt att mannen i ett heteroförhållande blir frustrerad av bristen på positiv respons (på sina ageranden eller önskade agerande gentemot sig själv). Hur liksom funkar ens den kopplingen? Jag har aldrig förstått det."
och
"Hur kan man bli frustrerad av att ens krav (?) på en partner inte uppfylls? Vad missar jag?"
Hon skriver ingenstans att hon inte har förståelse för (män)niskors sexuella behov, utan enbart hur dessa ofta tar sig uttryck i en heterosexuell relation. Jag tror alltså inte hon behöver vidareutbildning i ATT män har sexuella behov. Liksom, det vet vi alla.
Min egen man skulle gärna ha sex varje dag om han fick välja. Kanske till och men ännu oftare. Han tafsar inte på mig ändå när behovet faller sig på och blir frustrerad över utebliven positiv respons. Skulle han behöva mer sex i livet så ser jag hellre att han har det med andra än att han sätter press på mig pga att han själv har en uppfattning om att just jag ska se efter hans behov.
Jag tänker precis som du och nej @Hero (du fattade alltså inte öht min fråga till tråden) jag ska inte bemöta dig något mer. Jag läste vad du skrev innan du ändrade inlägget med den första videon och betackar mig för att du försöker recensera min sexuella läggning (?) när vi (generellt) diskuterar problem med oönskad beröring.