L
Lillfi
Sv: Får man häva köp hur som helst?
Jämföra med anarki för att man ångrar ett köp...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag har många gånger råkat ut för det motsatta kommer folk och provrider är över hästen, ber att få provrida igen efter andra provridningen är dom fortfarande vill hämta hästen efter helgen (ofta är det en fredag kväll) jag säger det går bra, säger till alla andra som ringer att hästen är såld, på måndagen ringer dom och har ångrat sig de har hittat en annan under helgen
Då är det jag som måste sätta ut en ny annons och köra hela racet ännu en gång. *suck*
Detta var då inte kul.
Men att sälja sin häst är inte lätt, man kan ju faktiskt hitta en bra köpare som man gillar och rider hästen snyggt och bra, men sen kan ju nån annan katastrof ryttare provrida samma häst innan och bestämma sig för att köpa. HUR gör man då som säljare? Skulle ni sälja åt de som först sagt JA eller de som red hästen bättre?
Fast jag hade som sagt haft full förståelse för att hon hade sålt till någon annan om vi inte hade hört av oss och/eller inte dykt upp på söndagen för att hämta hästen. Nu fullföljde jag hela tiden det jag sagt att jag skulle göra. Dessutom var det midsommarhelg, därav att jag inte hämtade hästen dagen efter utan ville vänta till söndagen, något hon också sa var ok.
Inte mycket hörru!Jag tror du har gått vilse...
Konsumentköplagen är till för att skydda konsumenten vid köp. Enl den finns möjlighet till sk ångerrätt i vissa fall, inte i alla fall och även rätt att avbeställa en vara innan den har levererats till dig. Men tillbaks till tråden där vi nu pratar om ett sk tänkt "köp" som inte ens har blivit ett köp.När är ångerrätten tillämplig?
I soffans fall medger ju lagen att avgift tas ut för avbeställningen, vilket ju är ungefär vad vi pratat om. Visst kan man ångra sig, men då riskerar man att få betala för det