Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men ring någon annan då
Jag har kanske missat det men vad har hänt med tänderna?
Är det så illa som du beskriver åker man väl in akut eller tar tänderna på annan ort.
Han får mer än full dos gastrogard om man ska vara petig. 1 spruta är för 575 kg häst, han väger (vägde iaf) 540 kg. Han får 1 spruta/dygn. Precis samma dos som han fick i full dos innan. Han har fått full dos sen första metacamgivan. Eg är dosen man ger 'förebyggande' en kvarts normaldos, men han får alltså full dos som förebyggande. Enligt beh vet är risken för magsår i princip obefintlig när han får gastrogarden, och dessutom stod på underhållsbehandling innan. Samtidigt är symptomen, förutom att det inte kommit koliksymptom (än) och han äter nåååågot bättre, identiska med när han hade magsår. Iofs så borde tanden kunna ge just de symptomen med.Det kan kanske bli bättre utan metacamet, men får han verkligen full dos Gastrogard eller vad du nu ger
Går du med honom? Rider? Han kanske skulle må bra av att bli hungrig- lättare att se om det gör ont i munnen eller om den knappt äter alls.
Jag tror det är annorlunda att promenera än att "strosa" och leta mat i hagen.
Så han står i grushage som är ca 1000 kvm.
Hade gärna haft honom i hop med gamlingen i stallet nu, men stackarn står på boxvila - fång
Jo, du har säkert rätt! Fast strosa vette sjutton... Jag har en väldigt energisk häst !
Fast det är ju inte så himla litet? Han borde ju kunna busa runt riktigt ordentligt där. Mina står säkert på mindre område än så!
Nej, vad tråkigt...
Är det ingen som har fått igångsättningsråd o på vilket underlag som det bör ske på?
Som ni kanske vet fick jag råd att ha den i hagen barfota en längre tid o sen sko o rida den- mkt mer motion än promenad- på MJUK mark o backa om den visade minsta lilla ömhet.