Fångar fåglar

Gwaeron

Trådstartare
Jag har lite bekymmer med min katt. Hon är snabb som en giftkobra och käkar upp minst en småfågel per dag. Det räcker liksom inte med alla små möss och råttor som bor här i området. Fåglarna håller på att ta slut:eek: Hon har redan bjällra på sig men det verkar inte hjälpa. Finns det nåt man kan göra åt saken?

Sv: Fångar fåglar

Sätta upp skydd på träden så att inte katten kan klättra upp, men sitter fåglarna i buskar eller på marken kan man tyvärr inte skydda dem på något annat sätt än att hålla katten inne eller i rastgård.

Jag har lite bekymmer med min katt. Hon är snabb som en giftkobra och käkar upp minst en småfågel per dag. Det räcker liksom inte med alla små möss och råttor som bor här i området. Fåglarna håller på att ta slut:eek: Hon har redan bjällra på sig men det verkar inte hjälpa. Finns det nåt man kan göra åt saken?

Fåglarna har nog inte tagit slut, de har bara lärt sig att vara någon annan stans.

Av någon anledning verkar katter tycka att fåglar är mycket mer spännande än möss. Det är något med det där fladdret som är enormt fascinerande. Jag tror att fåglar smakar bättre än möss också, vår katt äter alltid upp fåglarna hon fångar, men lämnar mössen.

Katter fångar fåglar, så är det bara. :)
Som Mabuse säger så är fåglarna smarta nog att flytta sig någon annan stans där de är säkrare.
Snälla, ta av din kisse bjällran. Det måste vara väldigt störande och obehagligt för en katt att ha något fastsatt på sig som pinglar vid varje rörelse den gör :crazy:

Tack alla som svarat! Jo, jag vet att fåglarna egentligen inte är bokstavligen slut, bara nån annanstans där de inte dör som flugor:angel: Bjällran hon har på sig nu är inte speciellt höggljudd, den hörs bara när hon hoppar. Tyvär är det inte riktigt ett alternativ med skydd på träden, det finns på tok för många träd för det. Det får väl vara så då helt enkelt att hon äter fåglar. Men lite synd känns det ju eftersom hon mest gör det för skojs skull (och kanske smaken) och att hon äter upp de fåglarna som det inte finns så många av här. Lite tråkigt :( Sen saknar man kvittrandet i buskar och träd...

Naturens gång, survival of the fittest, äta eller ätas o.s.v. ;)

Jo desvärre. Kattjäkeln ger sig på alla flygfän som finns på reviret. Allt från kråkor till småsparvar. Men de stora får hon inte död på i alla fall :angel:

Sen saknar man kvittrandet i buskar och träd...

Klart man gör, småfåglarna är ju jättemysiga. Men det är inte så mycket att göra åt, de är lägre i näringskedjan :p

Bjällran hon har på sig nu är inte speciellt höggljudd, den hörs bara när hon hoppar.
Trots det är det synd om katten som inte kan röra sig obehindrat... Sen hjälper bjällran väl inte så mycket heller. ;)

Det är inte mer synd om fåglarna än om mössen.

Jag har hört att det är så att det bara är dom svagaste och sjuka fåglar som blir tagna av katter..men jag vet inte om det är så:confused:

Brukar iaf trösta mig med det när mina katter tar fåglar, det är inte så ofta som tur är. :crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 610
Senast: Enya
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 691
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar