familjehem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: familjehem

Det kan nog finnas fördelar och nackdelar med att anmäla sig innan man egentligen har den idealiska situationen för att ta hand om ett fosterbarn. Tre egna barn under fyra år på en förälder och en som inte är hemma så mycket plus ett fosterbarn med sina problem (även "enkla" placeringar är ju barn utan grundtrygghet/socialt nät...annars skulle de ju inte placeras) tycker jag låter som ganska mycket...

Av vad jag har förstått så är det inte heller så att man hellre tar en "sämre" familj än ingen alls.

Men jag förstår din inställning, och tycker visst ni ska prova. Man kan inte få mer än ett nej.
 
Sv: familjehem

Jag är övertygad om att du skulle kunna göra en storartad insats, MEN det finns en baksida med placeringar av små barn :crazy:

Jag har en bekant som tog hand om en pojke som var yngre än ett år, och han blev som "deras barn" - en i familjen naturligtvis. När pojken var 11 år bestämde socialen att pojken skulle flytta hem till sina biologiska föräldrar igen.

Pojken och fosterfamiljen var förkrossade, men socialen bedömde att föräldrarnas rätt till sitt barn var större än barnets rätt till en fortsatt trygg, kärleksfull uppväxt.

Det var en mycket tragisk historia. Det behöver naturligtvis inte sluta så... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
3 096
Senast: hastflicka
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 573
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 562
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 155
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp