Sv: Fälttävlans olyckor,
Men nu är du väl ändå ute & snurrar? Säg att du rider två (eller fler om det behövs) hoppningar i mars. Sedan tävlar du under hela säsongen, ibland blir det fler tävlingar i rad, men oftast går det ju ändå inte mer än 2 månader mellan starterna? Att det ska bli tävling 6 helger i rad var ju något du tog till bara för att det ska låta värre än vad det är. Du kunde ju, rent tekniskt sett, hoppat 2 månader före du red 4 tävlingar i rad.
Om vi säger så här då.
Den lille har gått 4 helger på rad eftersom alla fälttävlan är flyttade i år så blev det på det sättet för honom.
Skulle jag behövt lägga in hoppkval för hans räkning så hade han fått gå MINST två tävlingar till för att kvala på raken detta ger tävling i minst 6 helger i rad!!!. Och nej det är alldeles för mkt!
Det är inte många tävlingsplatser som har två klasser i samma klass dvs två st 100cm eller två 110cm. Detta ger ju att man behöver åka på två olika tävlingar för att bara kvala hoppkvalet.
Och lägger man till det att det faktiskt är fälttävlan man håller på med så måste ju prioriteringen vara att det är i fälttävlan man kvalar.
Det kan ju inte vara så att de tänker att man skall skita i en fälttävlan för att åka och kvala i hoppning istället??? Man kan ha ridit hur många hopp/dressyrklasser som helst under hela vintern/våren för de kommer inte att räknas mer än dessa TVÅ månader innan sin start.
Jag väljer heller att rida 4st debutant för att sedan gå upp i lätt än två debutant och två hoppresultat i 110cm för att gå upp i lätt klass. Jag förstår faktiskt inte resonemanget i det hela??? Det är väl betydligt bättre att rida fler debutantfälttävlan än två hoppklasser i 110cm??
Men nu är du väl ändå ute & snurrar? Säg att du rider två (eller fler om det behövs) hoppningar i mars. Sedan tävlar du under hela säsongen, ibland blir det fler tävlingar i rad, men oftast går det ju ändå inte mer än 2 månader mellan starterna? Att det ska bli tävling 6 helger i rad var ju något du tog till bara för att det ska låta värre än vad det är. Du kunde ju, rent tekniskt sett, hoppat 2 månader före du red 4 tävlingar i rad.
Senast ändrad: