Sv: Fågelhundar
Det blev en till Weim alltså? Grattis
KL
Vi har också fågelhundar! Om än av en annan typ av dom som tidigare blivit presenterade
Apporterande fågelhundar snackar vi, nämligen två (snart tre!) flattar och en "fusk"
, en pointer/flat-korsning. Dom två nuvarande flattarna ägs av min sambo, och blandrasen av mig. Kommande flat ska bli min nya stjärna
Zipper är min blandras, en kastrerad hane på 4 år som tävlas och tränas i lydnad, har erhållit LPI och kämpar på med LPII, och tränas i jaktapportering. Tyvärr är han skotträdd, men vi jobbar stenhårt på det och har kommit så pass långt att han är oberörd om det är jag som skjuter eller om skytten är VÄL synlig.
Klura är en 2 år gammal flat-tik som min sambo haft i cirka 4 månader, som än så länge enbart tävlas i lydnad men planer finns att starta på jaktprov och bruks (spår). Dom har på bara dom här månaderna lyckats skrapa ihop LPI på tre raka starter, och fått 1a i ÖKL viltspår. Championatet i viltspår hoppas vi på är klart i höst
Douglas är min sambos kastrerade flat-hane på 4 år, som tävlas och tränas i lydnad, jaktapportering, viltspår och bruksspår. En
mycket aktiv och ambitiös hane, som tyvärr bär på en hel del stress som visar sig på starter på jaktprov då han faller ur i söket. I övrigt mycket kompetent i jakten, och jag hoppas på att kunna använda honom i praktisk jakt när jag är klar med jägarexamen i vår. Är viltspårschampion med fyra 1or i ÖKL, uppflyttad till lägre klass spår och LPI.
Valpen som kommer hem om tre veckor är en halvbror till tidigare nämnda Klura, och jag har mycket höga förväntningar på honom, både inom jakten och lydnad