Få ex att flytta?

Peppery

Trådstartare
Har en närstående som gjort slut med sambon för 8 mån sedan men hen vägrar flytta! Min närstående får inte ut hen ur huset (de äger inte huset ihop) Enligt polisen så kan min närstående inte handgripligen slänga ut hen och hens grejer eftersom hen är skriven på adressen. Hen har skaffat ett nytt boende som är inrett men har inte skrivit sig där och vägrar bo där.
Hur ska man bli med hen? Det måste väl ändå finnas nåt sätt att bli av med människan? Hen har ju fått VÄLDIGT gott om tid på sig nu!
Några tips?

Vad säger exet när din vän pratar med den?
Jag köper inte en historia i där man haft en öppen dialog och är klara med vad varandra tycker och vill. Det finns ingen som bor kvar ifall den inte är välkommen där, ifall den personen har ett annat boende.

Det är en hund begraven här någonstans!! Det är något som inte stämmer.

Efter att ha läst om olika typer av relationsproblem så är jag inte väldigt förvånad över att ett ex inte vill flytta ut. Finns nog folk som är kapabla till det tänker jag. De kanske inte alls är överens om att relationen är över, TS anser att den är över (och då är den det såklart, man kan ju inte tvingas att vara i ett förhållande) men TS:s ex kanske hoppas att TS ska ändra sig och därför bor kvar? hen kanske ser det som en paus i förhållandet?
Till TS vet jag inte riktigt hur man ska råda. Men om du pratar med hyresvärden, kan inte ni tillsammans försöka prata exet tillrätta om att denne bör flytta ut? Hen kanske behöver höra det från någon mer än TS ?

Efter att ha läst om olika typer av relationsproblem så är jag inte väldigt förvånad över att ett ex inte vill flytta ut. Finns nog folk som är kapabla till det tänker jag. De kanske inte alls är överens om att relationen är över,
Fast exet har ju skaffat sig en ny bostad. Bara det att exet vägrar flytta in i bostaden.

Oavsett så är det ju någonting som brister i kommunikationen.

Jag köper inte en historia i där man haft en öppen dialog och är klara med vad varandra tycker och vill. Det finns ingen som bor kvar ifall den inte är välkommen där, ifall den personen har ett annat boende.

Det behöver inte alls vara någon hund begraven. Jag har själv lämnat ett förhållande där jag dels fick flytta själv till slut eftersom partnern vägrade och dels tvingades jag ljuga för exet om att vi bara skulle vara särbos ett tag för att överhuvudtaget komma därifrån.

Det behöver inte vara några hundar begravda. Människor är inte rationella.

Mitt ex bodde kvar i MITT hus ett helt år - med hänvisning till att han inte hade något klart till hästarna. Vilket han sedan sommaren efter - som den hantverksbegåvning han är - fixade på några få veckor. Han fick helt enkelt inte tummen ur.
Allt det han med emfas vägrat att fixa under de åren vi bodde där - det fixade han på ett par månader så att nästa person skulle få det fint. När han inte behövde trycka ner mig så gick det finfint att laga och snickra.

Som sagt - människor är föga rationella så jag hyser inga tvivel alls om att TS är helt sann. Inte ens en liten valp begravd

Exet säger helt enkelt att hen vägrar flytta, hen har bestämt sig för att bo kvar på gården

Exet säger helt enkelt att hen vägrar flytta, hen har bestämt sig för att bo kvar på gården

Ringa och rådfråga kronofogden borde vara det vettigaste.

Jag misstänker att byta lås när exet inte är hemma hamnar under egenmäktigt förfarande pga exets prylar. Å andra sidan kanske dra hem ett gäng kompisar när exet inte är hemma, riva ut exets prylar och ställa dem på gården skulle funka. Då är de ju inte inlåsta när man bytt lås.

Jag undrar om det inte är så att enbart Kronofogdens personal får bära ut sakerna?
Men det är en myndighet som ska vara duktig på att förklara hur de jobbar om man frågar, så jag tror TS får svar på hur allt ska gå till av att ringa dem.

Sen om ex skulle fortsätta strula efter att han blivit avhyst. Då är det inte längre hans bostad och därmed ett hemfridsbrott som man kan ringa polisen om ifall han inte skulle hålla sig borta.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 239
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 676
Senast: sjoberga
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 667
Senast: TinyWiny
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit lite om detta innan, men nu behövs det en egen tråd. Dom sa upp kontraktet några dagar före juli. Har tre...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
28 325
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V