Vi kommer självklart bekosta väggen som vi anser ska fräschas upp. Och fixa golvet så det inte är som en puckelpist. Oavsett vad nya hyresgästen säger, vi vill hyra ut det i hyfsat skick. Resten av väggarna är också rätt fula, men dom får duga. Och jag jobbar för att få fram en offert från en finsnickare, men det är inte helt lätt att få tag på någon.
Det är absolut nackdelar med att hyra ut, fester som resulterar i att man får städa halva gräsmattan från snus och cigg, bilar som parkerar på gräset när det är vår(sönderkörd ordentligt), så man får kämpa med att återställa gräsmattan till sommaren osv. Det är mycket som man helt enkelt får rycka på axlarna åt. Vi hyrde ut stugan med belysning i taket. Dom flyttade ut och tog alla armaturer med sig, det har jag inte ens nämnt tidigare, men är en grej jag inte ens orkat bråka om. Det är mest att hyran inte betalas som jag är besviken över.
vi har hyrt ut flera gånger och aldrig fått "tillbaka" stugan i så dåligt skick/med så många problem. Jag har lärt mig mycket, både från den här tråden och via samtal med olika jurister. Så vi kommer vara mer restriktiva med vad vi godkänner och skriva papper på allt. Nu har den värsta ilskan gått över och jag längtar efter våra nya hyresgäster. Dom hade från kompisar till fd hyresgästen hört något rykte, så jag förklarade vad som hänt och att dom var välkomna att kontakta tidigare hyresgäster om de kände sig oroliga på något sätt och ville ha en referens.