Explosiv doppvärmare

Enya

Trådstartare
Hur mycket behöver man sanera när en doppvärmare exploderat? Måste man byta all sand eller räcker det med att tvätta av och byta vatten?

Den blev nog för varm.

Fiskarna är evakuerade!

@LindgrenV genom Enya

Tillägger: Det har alltså smält plast ned i akvariet. Och det var glas som flög all världens väg. Osv.

Har tömt akvariet helt, fiskarna bor i chipsskålen för tillfället :angel: (De är som tur är bara två).

Skulle nog byta ut sand, vatten och filter pga tungmetallerna som finns i värmeslingan. Växter och övrig inredning kan "tvättas av" innan de återförs till akvariet.

Men alltså, hur gick det till? Var doppvärmaren ovanför vattenytan?

Wolfram(tungsten), koppar och tenn är några
Fast det är inte löst i värmaren, utan i solid form så jag skulle säga att byta ut allt för att det "smitats" är överdrivet
Och om jag inte missminner mig används inte wolfram i en sån tillämpning utan kanthaltråd(osäker på stavningen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242
  • Artikel Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: svea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17