S
Skulle du kunna tänka dig att bli stödfamilj? Finns många ensamstående eller familjer med särskilda behov som behöver avlastning!
För övrigt tycker jag att det är många negativa kommentarer här som i realismens namn pekar på alla anledningar till att inneboende inte skulle fungera för dig, det tycker jag är tråkigt. Visst kan det vara bra att ha lite ytterligheter i åtanke men huruvida man är klädd eller inte i sitt eget hem om man dessutom bor på landet tycker jag är att göra en höns av en fjäder. Jag är annars en ganska pryd tant men om någon bär underbyxor och trasig t-shirt hemmavid eller påväg till brevlådan tycker jag bara är beundransvärd nivå av avslappnad inställning. Vet att det inte är kutym med foppatofflor och mjukisbyxor i storstan men är man lite bonnig och utanför stan , så passerar sådant under radarn helt enkelt, och tanken är väl att hitta någon som är öppen och accepterande till ett samboende med en själv så som man är.
Jag tror absolut det kan finnas någon därute som är intresserad av att hyra in sig av samma anledning som du vill hyra ut, du är ju inte ensam i världen eller i sverige ens, om att ha en kass biologisk familj och sökande efter nya familjemedlemmar. Det är inget skamligt att vara ensammen, däremot tycker jag det är synd att folk härinne skyr tanken på att bo med någon som trängtar mänsklig kontakt. Det får mig att undra lite, är det ett svaghetsförakt?
Sedan vet man ju inte vad en inneboende har för effekt på framtiden, det kan ju leda till att man får helt nya sociala kontakter och annan input som leder till socialt umgänge genom den inneboende etc.
Tror inte det skadar att utforska detta.