Era senaste filmer, new edition!

Onsdagens hoppträning som inte var vår bästa...

Sedan på söndagen debuterade vi båda i 1 m . I första klassen fick vi ett stopp på första, annars felfritt. I andra klassen var vi felfria och Lolli fick sin första rosett! Detta var vår andra riktiga tävling någonsin (hästen är en egen uppfödning, 6 år). Här är en film från den felfria ritten :)

är med på ett av lägrena ridskolan anordnar innan hästarna får sommarlov, som startade i söndags och sista dagen är imorgon :)
Igår hade vi först markarbete och sedan hoppning.
bör nämnas att fram tills för ett år sen var jag galet hopprädd.
Här kommer lite filmer från passen.

"banhoppning"
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152248783178042&l=5971411450765241653

oxer
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152248783178042&l=5971411450765241653

ingen aning om man ser det då det inte är på min fb sida, men jag var iväg på en pay and jump/km igår kväll ^_^ hoppade 60 och 80cm varpå 80 rundan var den bästa någonsin :rofl: hade en bra galopp och feg red inte som jag brukar och var med hästen och alert hela vägen, har en elak ovana av att åka häst när det känns bra..
men tydligen så var vi skit snabba också då vi blev klubbmästare på häst :D! ångrar lite att jag inte åkte tillbaka för att se prisutdelningen :rofl: men tänkte att vi alltid är så sega så att någon måste ha ridit snabbare.

här är länken till 80 rundan åtminstone :p hoppas den syns:

ingen aning om man ser det då det inte är på min fb sida, men jag var iväg på en pay and jump/km igår kväll ^_^ hoppade 60 och 80cm varpå 80 rundan var den bästa någonsin :rofl: hade en bra galopp och feg red inte som jag brukar och var med hästen och alert hela vägen, har en elak ovana av att åka häst när det känns bra..
men tydligen så var vi skit snabba också då vi blev klubbmästare på häst :D! ångrar lite att jag inte åkte tillbaka för att se prisutdelningen :rofl: men tänkte att vi alltid är så sega så att någon måste ha ridit snabbare.

här är länken till 80 rundan åtminstone :p hoppas den syns:
Jag kan inte se det iaf :(

Sportponnyn har fått varit ute och flängt runt lite :) kommer flera videos

Först ut är lite hoppning hemma:

Sen en P&J där plutten var jättetrött men så duktig

Och så slutligen en lokal 90 med en omstart efter:

-KL-
Film från helgens 1 meter i swimmingpool. Hade en liten svacka där på mitten av banan men är väldigt nöjd med den här rundan utifrån vart jag befinner mig som ryttare och hästen befinner sig i utvecklingen. Att komma igenom kombinationen så fint var stort för oss! Då vi jobbat mycket på att komma igenom kombinationerna som oftast känns på tok för långa för oss.

:) // Pink

Händer en del på vår front så delar väl med mig lite till...

Träning häromdagen...

90cm P&J idag, stoppet på 1an är inte okej någonstans! Sjukt besviken på mig själv och sen tycker jag allt hon kunde varit lite mer inställsam till ett räcke på 90cm. Men men, vikingaskeppet kan jag ha överseende med.

1m P&J idag, red inge vidare 1-5 men hästen var med på noterna. Väldigt nöjd med 6-9 =)

=) // Pink

Tredje tävlingen igår.

Tredje nollan i 90 cm, så nu ska jag lämna den klassen

Drygt tre timmar senare red jag 1 m, varmt och båda var lite trötta. Dålig galopp i början av banan men tog oss runt felfritt och det blev en sjundeplacering. Vår första dubbelnolla :)

I väntan på att hästen skall gå klart på bete, har jag satt ihop lite solwmotion klipp från vårens träningar. Känner att vi verkligen har utvecklas under vårens, speciellt hennes galopp som blivit starkare o mer reglerbar vilket bidragit till att hennes teknik börja komma mer och mer :) Så glad över min fina lilla häst :love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 315
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 936
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka