Era senaste filmer, new edition!

Senaste tävlingen.

Ett stopp i första, hamnade mellan två distanser och tog inget beslut alls, mitt fel

Andra rundan. Lite off i början men sen tog det sig. Glömde vart tolvan stod så därför går det långsamt i omhoppningen. Min plan att runda ettan till tretton men Fille var på hugget och vände direkt, jag höll på att åka av men han räddade mig snyggt och hoppade sista. Blev en sjätteplacering.

Ikväll har vi varit ute på pay n jump för första gången. Hon skötte sig exemplariskt och verkade tycka att borta är hemma liksom :D
Det blev två nollor i 70 och 80

Är osäker på om jag har skrivit i denna tråden innan. Så jag kan ju iaf tala om att hästen är 4 år e: Figaro R ;)

Kl
Hur klär ni er på en klubbhoppning?
På pay n jump har jag matchat min utrustning och sett till att vara snyggt klädd, men inte vita ridbyxor osv. Nu ska jag starta enklubbtävling och funderar över vad jag ska ha på mig då. Jag har tävlingskläder men blir det för mycket liksom? :p

Kl
Hur klär ni er på en klubbhoppning?
På pay n jump har jag matchat min utrustning och sett till att vara snyggt klädd, men inte vita ridbyxor osv. Nu ska jag starta enklubbtävling och funderar över vad jag ska ha på mig då. Jag har tävlingskläder men blir det för mycket liksom? :p

Jag ska starta en klubbtävling om två veckor och jag ska nog ha tävlingskläder :).
Mest för att det är kul att klä upp sig själv och hästen!
Det brukar vara lite blandat,hos oss har de flesta vita ridbyxor och något vitt i halsen bara.

Senast ändrad:
Här kommer min 4-åring

Sista klassen, började matta av lite därav rivningen samt att han hoppade av lite för tidigt på många hinder. Men det börjar ta sig.

@Fislisa har man köpt tävlingskläder är jag av den åsikten att man bör använda dem :) Klubbtävling eller inte. På en Pay n Jump så brukar jag bara se till att allt är rent och matchande men ingen tävlingsoutfit.

Använder tävlingsgrejerna så sällan så när man får chansen så kör på :)

Hoppar in i tråden :D

Har precis hittat en häst att rida efter 1 års uppehåll.
Hon kallas för Ulla och är f.2001 e. Indoctro

Idag hade vi vår första "hoppträning", så det blir lite missar och lite obalanserat ibland men i överlag tyckte jag att det gick bra. Hästen är under uppbyggnad efter några år i avelsboxen. Tanken är att jag ska rida henne åt ägaren och jag får träna och tävla så småningom :)

Jag vill jätte gärna ha konstruktiv kritik, jag upplever henne svårriden något jag tycker är kul men jag tar gärna emot tips :banana:

@sofiaspel
Vad kul att du hittat en häst! Grattis :)
Jag tycker det ser ut som att du har en fin och mjuk ridning vilket ju är viktigt på en pigg häst för att få den lugn och avslappnad! Hade jag varit du skulle jag jobba mycket på låga hinder 30-70 cm och lägga in mycket halvhalter, volter, tempoväxlingar, övergångar osv för att få henne att behålla fokus på dig även när det står hinder framför :)
Ser ut att vara en fin och trevlig häst, ni kommer nog få mycket kul ihop!

@sofiaspel
Vad kul att du hittat en häst! Grattis :)
Jag tycker det ser ut som att du har en fin och mjuk ridning vilket ju är viktigt på en pigg häst för att få den lugn och avslappnad! Hade jag varit du skulle jag jobba mycket på låga hinder 30-70 cm och lägga in mycket halvhalter, volter, tempoväxlingar, övergångar osv för att få henne att behålla fokus på dig även när det står hinder framför :)
Ser ut att vara en fin och trevlig häst, ni kommer nog få mycket kul ihop!

@Raider_
Tack för tipsen! Det är något absolut jag ska göra vid nästa hopptillfälle! Gårdagens hoppning var lite "lära känna varandra" träning, vad kan hon, vad gör hon när jag gör si och så. Ska försöka hitta någon instruktör att träna för också.

Tack jag hoppas också det :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 314
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 936
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka